نرمش اداره خودگردان در مقابل شورای میهنی کرد سوریه به دستور آمریکا

سرویس جهان- به نوشته سیریان آبزرور، اداره خودگردان کردی و نیروهای دموکراتیک سوریه، تحت فشار آمریکا، به شورای میهنی کرد سوریه اجازه داده اند مقدمات برگزاری چهارمین کنگره این ائتلاف را فراهم کنند.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزرور از تمایل اداره خودگردان کردی برای نشان دادن نرمش در قبال شورای میهنی کرد سوریه، طیف مقابل حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD و سایر احزاب چپ وابسته به آن خبر داده است.

دو طیف شورای میهنی کرد سوریه نزدیک به بارزانی و طیف وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از سال 2012 مذاکراتی را برای متحد شدن انجام داده اند اما تاکنون، با وجود امضای دو توافقنامه ویک یادداشت تفاهم، اختلافات آنها همچنان باقی است.

این نشریه انگلیسی زبان علت نرمش اداره خودگردان کردی در شمال سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک یا PYD در قبال احزاب وابسته به شورای میهنی کرد سوریه را فشارهای آمریکا عنوان کرده است.

این نشریه به نقل از رسانه های وابسته به اپوزیسیون نقل کرده است که اعضای شورای رهبری شورای میهنی کرد گفته اند اداره خودگردان و نیروهای دموکراتیک سوریه مانع اقدامات شورای میهنی کرد برای برگزاری چهارمین کنگره نشده اند.

مقامات اعضای شورای رهبری ابراز امیدواری کرده اند روند آشتی میان شورای میهنی و اداره خودگردان بعد از برگزاری کنگره از سر گرفته شود.

یکی از اعضای شورای میهنی کرد سوریه ادعا کرده است که بر اساس سند تضمینی که توسط نماینده وزارت خارجه آمرکیا در امور سوریه و مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه امضا شده، باید زمینه فعالیت آزادانه سیاسی شورای میهنی کرد سوریه فراهم شود و بر خلاف گذشته اعمال خشونت آمیز علیه آن صورت نگیرد.

این نشریه از روزنامه الوطن نیز نقل کرده است که اقدام آمریکا برای نزدیک کردن نیروهای سیاسی کرد سوریه در راستای مقابله با تلاش روسیه برای نزدیک کردن کردها و دمشق است.

کد خبر 38276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha