اسکان بیش از ۲۷ هزار زائر اربعین ‍ ‌توسط هلال احمر کرمانشاه

‍ ‌سرویس کرمانشاه _سرپرست جمعیت هلال احمر این استان کرمانشاه از خدمت‌رسانی به بیش از ۲۷ هزار زائر اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ محمدباقر محمدی با اشاره به اسکان بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی تا شب گذشته گفت: در پی استمرار حضور باشکوه زوار، بیش از ۸ هزار نفر از زائرانی که در پشت مرز و در شهرستان قصرشیرین امکان عبور از مرز را نداشتند در اردوگاه‌های برپا شده، پایانه مرزی و اماکن عمومی اختصاص یافته اسکان داده شدند.

وی افزود: امدادرسانی به ۱۳۰ مصدوم ناشی از گرمازدگی در خروجی مرز خسروی انجام شد و ۵ خودرو آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۵ تیم عملیاتی این عملیات را پوشش دادند.

محمدی از برپایی بیش از ۷۵۰ تخته چادر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۶۷۰ تخته موکت ۹۳۵۰ تخته پتو در اردوگاه‌ها و پایانه مرز خسروی توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان تعداد آب معدنی توزیع شده را ۴۲۵۰بطری عنوان کرد و اظهار کرد: تعداد ۵۲۵۰ قرص نان، ۱۶۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۸۷۰ جلد بروشور آموزشی در بین زائرین توزیع شد.

وی بهره‌مندی ۵۸۷۰ نفر از آموزش های چهره به چهره را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر دانست و گفت: ۱۰ چادر خیمه نماز در اردوگاه‌ها برپا گردید و ۳۲۷۸ نفر نیز از خدمات تیم‌های سحاب، فضای دوستدار کودک و دیگر خدمات فرهنگی استفاده کردند.

کد خبر 38084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha