عبور منظم بیش از ۳۰ هزار زوار حسینی از مرز خسروی / تداوم همزمان فعالیت‌های تجاری و مسافری

سرویس کرمانشاه _ بیش از ۳۰ هزار زوار حسینی امروز پنج شنبه برای حضور در همایش بزرگ اربعین به شکلی منظم و همراه با آرامش از طریق مرز بین المللی خسروی عازم عراق شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ مرز تاریخی خسروی امروز با برنامه‌ریزی و مدیریت میدانی مناسب تر از روزهای گذشته، شاهد عبور منظم و همراه با آرامش بیش از ۳۰ هزار زوار حسینی بود. این رقم حدود ۱۰ هزار نفر بیش از روز گذشته بود. و این بهبود وضعیت حاصل زحمات ستاد اربعین استان، فرمانداری قصرشیرین و نیروهای انتظامی و امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان استان بود. کنترل حجم ورودی جمعیت به مسیر خسروی و هماهنگی گیت‌های چندگانه از ویژگی های برنامه کاری امروز برای مدیریت بهتر مرز خسروی بود.

تلاش برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت خسروی

بهمن امیری‌مقدم صبح امروز از تلاش‌ها و رایزنی های همه جانبه برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز بین المللي خسروی خبر داد.

استاندار کرمانشاه در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم عنوان کرد: در دو روز متوالی، شاهد افزایش۴۰۰ درصدی تردد زوار اربعین از مرز خسروی بودیم و طی صحبتی که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم ایشان در تماس با نخست وزیر عراق موضوع ۲۴ ساعته شدن تردد زوار از خسروی را پیگیر شدند.

استاندار ادامه داد: همچنین روز گذشته سفیر ایران در عراق به خسروی دعوت شد و با پیگیری های صورت گرفته ساعت کار مرز خسروی از ساعت ۵ عصر به ساعت ۹ شب افزایش یافت و تمامی زوار حاضر در محوطه پایانه مسافری به کربلا روانه شدند.

تداوم همزمان فعالیت‌های تجاری و مسافری در گمرک خسروی

رییس کل گمرک ایران امروز در بازدید از گمرک خسروی از فعال بودن همزمان فعالیت مسافری و تجاری مرز خسروی خبر داد و گفت: برخی مرزها و گمرکات مشغول تردد زوار هستند و از لحاظ تجاری با محدودیت روبرو هستند ولی در بحث های تجاری گمرک خسروی همزمان انجام می شود و فعال است.

مقدسی ادامه داد: ما ۱۲ گمرک مرز رسمی با عراق داریم که خسروی بعد از مهران از لحاظ وزنی و ارزشی میزان صادرات به عراق در رتبه دوم قرار دارد.

گزارش؛ بهزاد خالوندی


.

کد خبر 38068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha