اربعین محور وحدت در جوامع اسلامی/ اقدام آیت‌الله حائری در عراق درسی برای زمامداران

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه اربعین را عامل وحدت جوامع اسلامی دانست و در خصوص تحولات عراق گفت: اقدام آیت‌الله حائری در عراق درسی برای زمامداران است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد: زیارت اربعین غیر از اجر معنوی و پاداش اخروی که دارد، ماهیت بیداری، وحدت، هویت بخشی و پیش برندگی دارد. اربعین حسینی میعاد شیعیان جهان در یک کنگره بین المللی است، در سرزمینی که پر از خاطره است و روح ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی در انسان ایجاد می کند.

وی افزود: اربعین فصل بیدار جامعه اسلامی است و حرکت شیعان جهان در ایام اربعین یک حرکت هویت بخش، وحدت آفرین و تحول آفرین، دشمن ستیز و فرهنگ ساز است و لذا جمع های متفرق را در کنار هم قرار می دهد و یک کنگره عظیم را ایجاد می کند و زیارت امام حسین(ع) دارای اجر فراوانی است.

کریمی تبار با تقدیر از اقدام آیت الله سیدکاظم حائری در کناره گیری از مرجعیت در این شرایط کنونی، ابراز کرد: کناره گیری ایشان و تاکید بر تبعیت از امام خامنه‌ای به نفع جهان اسلام بود و شجاعانه در بیانیه ای رسمی کناره گیری خود را از مرجعیت اعلام می کند و مقلدان خود را به تبیعت و تقلید از مقام معظم رهبری دعوت می کند و این نشان از وارستگی این مرد خدا و اخلاص اوست.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: این اقدام درسی است برای کسانی که زمامداری را به دست دارند تا به راحتی از موقعیت ها کناره گیری کنند و به شخص شایسته تر از خود واگذار کند و اقدام ایشان در این شرایط موجب شد که عرصه خودنمایی برهم زنندگان نظم و امنیت کشور عراق از بین برود و فرصت از آنها گرفته شود و با این اقدام نقشه آمریکا و اسرائیل و شیوخ مرتجع عرب که برای بر هم زدن زیارت اربعین نقشه کشیده بودند نقش برآب شد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در اربعین منافقین و عوامل نفوذی دشمن تلاش می کنند در بین دو کشور مسلمان و شیعه ایران و عراق تفرقه افکنی چه ر فضای حقیقی و چه در فضای مجازی داشته باشند،مسلمانان آگاه و ولایی هر و کشور توجه داشته باشند که حرف های شیطانی آنان، اثر نکند و ملت ایران و عراق دوست دیرینه هم هستند و محور اصلی این دوستی محبت اهل بیت(ع) و زیارت امام حسین(ع) است و بزرگترین این تجلی در اربعین حسینی بروز پیدا می کند و صفا و یکدلی این مردم شیعه در اربعین از مصادیق آن است.

وی با تقدیر از پذیرایی و مهمانوازی مردم عراق از زوار اربعین حسینی، گفت: توصیه می شود که زائرین زودتر در اربعین شرکت داشته باشند و در روزهای منتهی به اربعین ازدحام جمعیت نباشد و اما باید مقدمات این حرکت را فراهم کرد و باید تمام توان برای ایجاد موکب ها و پذیرایی از زوار به کار گرفته شود و برپایی موکب ها را تنها در یک موقعیت زمانی خاص قرار ندهند.

کد خبر 37743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha