فروش نفت اقلیم کردستان با تخفیف ویژه در بازارهای جهانی

سرویس جهان- در حالی که قیمت متوسط هر بشکه نفت خام در بازار جهانی بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ در نوسان بوده است، برای هر بشکه نفت خام اقلیم کردستان حدود ۸۴ دلار پرداخت شده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از دو برابر شدن درآمد و سود شرکت نفتی گولف کی ستون از فروش نفت خام اقلیم کردستان عراق خبر داده است. همچنین تولید نفت خام توسط این شرکت در اقلیم کردستان بیش از سه درصد افزایش یافته است.

اما نکته‌ای که این نشریه به آن اشاره کرده فروش نفت خام اقلیم کردستان عراق با تخفیف ویژه در بازارهای جهانی است. این نشریه، روزنامه تایمز لندن و اینوسترز کرونیکل ادعا کرده‌اند که قیتمی که در بازار جهانی نفت خام برای هر بشکه نفت خام اقلیم کردستان پرداخت می شود حدود ۸۴ دلار است.

در این گزارش‌ها اشاره شده که درآمد این شرکت در سال جاری در اقلیم کردستان به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده و در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

همچنین در این گزارش ها اشاره شده که اقدامات دولت مرکزی عراق علیه شرکتهای نفتی خارجی فعال در اقلیم کردستان روی شرکت گولف کی ستون تاثیری نداشته است. هزینه تولید هر بشکه نفت خام در اقلیم کردستان حدود ۳دلار گزارش شده است.

کد خبر 37724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha