تهدید اردوغان علیه کردستان سوریه همه مردم خاورمیانه را تحت تأثیر قرار می دهد

سرویس ترکیه - بولنت آتش عضو ارشد HDP ضمن انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه حکومت ترکیه، خواستار شرکت گسترده مردم در گردهمایی روز جهانی صلح در کادیکوی استانبول شد که توسط HDP برگزار می شود. 

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) قرار است با برگزاری گردهمایی به مناسبت اول سپتامبر روز جهانی صلح در کادیکوی استانبول، به سیاست های مبتنی بر انزوای اجباری و جنگ افروزی اعتراض کند. در این رابطه بولنت آتش عضو هیأت اجرایی HDP شاخه استانبول و از اعضای «جمعیت کار و دموکراسی» از مردم خواست تا در این راهپیمایی حضور گسترده به هم برسانند.

بولنت آتش در گفتگو با مزوپوتامیا، گفت: «حکومت ترکیه اکنون نه تنها با سلاح بلکه با استفاده از انواعی از روش ها علیه مخالفان و کارگران به ویژه کردها می جنگد.»

او با تأکید بر این که اول سپتامبر روز جهانی صلح روز مهمی برای درک مسئله جنگ است، گفت: «قصد ما کنار هم آوردن گروه های مختلف برای اعتراض مشترک علیه سیاست های مبتنی بر انزوای اجباری و جنگ طلبی است.»

آتش با یادآوری جمله تهدید آمیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه کردستان سوریه که گفته بود «یک شب به آنها حمله خواهیم کرد» گفت: «ما این جمله را به خوبی می شناسیم. به ویژه سیاست مدارانی که پیش از 12 سپتامبر (کودتا علیه فعالان سیاسی در دهه 1980) در رأس امور بودند، این جمله را برای حرکت فاشیستی علیه ما به کار برده بودند. حالا اردوغان با تکرار همان حرف ها روژاوا و کردها را تهدید می کند. او به طور آشکاری دارد این پیام را می دهد که می توانیم یک شب همه شما را از دم تیغ بگذرانیم.»

آتش افزود: «سیاست های جنگ افروزانه حکومت ترکیه تنها مسئله HDP نیست. این مسئله تنها مسئله کردها نیست. اگرچه حکومت با این سیاست ها کردها را هدف قرار داده است، اما کل خاورمیانه هدف قرار گرفته است. این سیاست های جنگ افروزانه زیست همه مردم را در سراسر خاورمیانه تحت تأثیر قرار می دهد.»

عضو ارشد HDP در پایان خواستار شرکت گسترده مردم در گردهمایی روز جهانی صلح در کادیکوی استانبول شد.

لازم به ذکر است که روز اول سپتامبر سالگرد حمله آلمان به لهستان در سال 1939 که باعث آغاز جنگ جهانی دوم شد، در سال 1981 به عنوان روز جهانی صلح به رسمیت شناخته شد.

کد خبر 37611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha