استاندار آذربایجان‌غربی: در حوزه معدن قانون باید مرجع باشد

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حوزه معدن استان به عنوان پیشران توسعه این خطه از کشور تاکید کرد: باید موارد قانونی در این مسیر، مرجع باشد و در کنار ارائه سریع پاسخ استعلام های بخش معدن، قانون باید به طور کامل رعایت شود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای معادن آذربایجان‌غربی افزود: در سال جاری، پیشران توسعه استان، بخش معدن تعیین شده که باید برای رسیدن به اهداف این بخش باید با همه توان وارد شویم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حوزه معدن استان به عنوان پیشران توسعه این خطه از کشور گفت: همه‌ نهادها باید مسیر توسعه این بخش را روان‌سازی کنند.

او اظهار کرد: البته باید موارد قانونی در این مسیر، مرجع باشد و در کنار ارائه سریع پاسخ استعلام های بخش معدن، قانون باید به طور کامل رعایت شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای مطالعات پهنه جنوب استان در سال جاری گفت: این امر که با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردی و حضور ۱۵۰‌ کارشناس سازمان زمین شناسی صورت می گیرد، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

معتمدیان اضافه کرد: برای سال آینده هم مناطق مرکزی و شمالی استان مورد مطالعه در این حوزه قرار خواهد گرفت.

او ظرفیت معادن استان را بسیار فوق العاده و بی نظیر عنوان کرد و ادامه داد: با فعال سازی معادن و ایجاد صنایع فرآوری در این بخش زمینه های اشتغال بسیاری از افراد فراهم می شود.

استاندار تاکید کرد: البته در کنار سرمایه گذاری در پهنه های جدید، باید معادن راکد به ویژه معادن دارای ارزش اقتصادی بیشتر باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 37417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha