آغاز فعالیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در مرز مهران

سرویس ایلام - با حضور مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا در مرز مهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این نشست با بیان اینکه مرز مهران از جمله مرزهای امن کشور است، گفت: فعال کردن مرزها از سیاست های کلان مدیریت ارشد استان است.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مؤثر استان ایلام وجود مرز است و برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها و استفاده درست از آنها می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم کرد.

عباسی با استقبال از راه اندازی شعبه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب در مرز مهران افزود: امیدواریم با هماهنگی میان این شرکت با اداره کل گمرک و فرمانداری شهرستان، برنامه های اصلاحی متنوع بخصوص در ساماندهی نابسامانی ها در مرز مهران که زیبنده نیست، دنبال شود.

معاون استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مدیریت کلان استان، اهتمام جدی برای ساماندهی این مرز دارد، بیان کرد: امیدواریم با استقرار این شرکت در مرز مهران فصل نوینی از توسعه و تحول در حوزه اقتصادی استان ایلام رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب نیز در این دیدار با اشاره به تجربه این شرکت در گستره کل کشور و‌ نقاط ‌مختلف مرزی‌ و ‌بنادر، گفت: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با ۵۲ شرکت و شعب تابعه در عرصه خدمات گمرکی، لجستیک، بازرگانی و تجارت خارجی مشغول به ‌فعالیت است که بر پایه سال‌ها تلاش و تجربه و در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص، ماشین آلات به روز، نرم افزار تخصصی و کاربردی به صورت آنلاین و با اتصال به سامانه جامع تجارت و سامانه های دستگاه های اجرایی و نظارتی با امکان رصد لحظه ای کالاها، در مسیر رشد و امنیت اقتصادی کشور انجام وظیفه می‌نماید.

وی ابزار امیدواری کرد: با انجام پشتیبانی‌های لازم و نوید بخش، شاهد رشد و اشتغال زایی و ارائه خدمات هر چه بهتر به تجار و صاحبین کالا در استان‌ ایلام نیز خواهیم بود و امیدواریم به نمایندگی از دولت بتوانیم مشکلات مرز را با توان تجار و حمایت مسئولان امر، مشکلات مربوطه را برطرف نماییم.

مدیر کل گمرک استان ایلام نیز با ابراز خرسندی از استقرار نمایندگی شرکت انبارهای عمومی به عنوان اپراتور ارائه خدمات در گمرکات استان ایلام، اظهار کرد: با توجه به تجارت تخصصی و توانایی‌های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و همچنین پتانسیل و ظرفیت‌های استان ایلام، امید است حضور هر چه قدرتمندتر این مجموعه را در این استان شاهد باشیم.

لازم به ذکر است در این نشست، تجار و فعالان اقتصادی موضوعات و مشکلاتی همچون اصلاح خدمات بازارچه مهران، رفع مشکلات و موانع در حوزه گمرک و صادرات، ناهماهنگی در میدان صادراتی، تخلیه کالا، بهداشت، ساماندهی کارگران، ورودی و خروجی به پایانه، قاچاق و ساماندهی گمرک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان این نشست «محمدصادق غلامی»، بعنوان مدیر شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی شعبه مهران معرفی شد.

بر اساس این گزارش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین از بازارچه مرزی مهران بازدید کرد و در جریان این بازدید نسبت به رفع فوری برخی مشکلات از جمله ساماندهی نظم و بهداشت و حفظ شأن و احترام تجار دو طرف مرز دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 37398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha