کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا  است

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: کرمانشاه و مرز بین المللی خسروی،  دروازه تاریخی کربلا، مسیر ولایت و شاه خراسان حضرت رضا (ع) است و این دیار قدمگاه زوار حسینی بوده است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور پیرغلامان و خادمان ۱۵ کشور دنیا به مدت سه روز برگزار می شود؛ گفت: مردم استان کرمانشاه از دیرباز افتخار خدمتگزاری زوار عتبات عالیات را داشته و این سعادت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه دروازه ورود به کربلاست، گفت: مرز بین المللی خسروی راحت‌ترین مسیر برای کربلاست و از مناسب‌ترین جاده‌های مبادلاتی و اماکن خدمات برخوردار است.

امیری مقدم تاکید کرد: کرمانشاهی ها امروز بسیار خوشحال هستند که در قالب جشنواره بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، میزبان عزیزانی از سراسر دنيا هستیم که عمر خود را در راه خدمت به امام حسین (ع) و عاشقان آن حضرت سپری کرده اند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه شرایط زمانه باید در نوحه‌های مداحان و ذاکران منعکس شود در ادامه گفت: نوحه های مداحان و ذکران حسینی باید یزیدها، شمرها و آل زیادهای زمان و ظلم‌ها و جنایت‌های آنان را به مردم بشناساند و رسوا کند.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه تاریخ در حال تکرار است در ادامه تاکید کرد: اگر مراقب نباشیم یزیدهای زمان دوباره خون حسینی ها را بر زمین می‌ریزند.

وی عنوان کرد: امروز جسم و فکر مسلمان جهان و به ویژه محور مقاومت، هدف تیر کین شمرهای زمانه یعنی آمریکا، اسرائیل و داعش است و امروز با کمک بوق های تبلیغاتی جهان استکبار، در حال وارونه نشان دادن واقعیت‌ها هستند.

استاندار یادآور شد: سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در توصیفی زیبا گفتند امروز جمهوری اسلامی، حرم است و همه باید پاسدار و حافظ این حرم در برابر دشمنان اسلام و ولایت باشیم.

وی جهاد تبیین را یک واجب عینی و آنی دانست و گفت: همه باید زینب وار در مسیر عمل به جهاد تبیین و روشنگری حسینی لحظه‌ای تردید و درنگ نکنیم زیرا حضرت زینب (س) نیز با جهاد تبیین کربلا را زنده نگه داشت.

کد خبر 37321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha