لازم است نیروهای پیشمرگ روژ در نقاط مرزی مستقر شوند

سرویس سوریه- رییس فدراسیون جامعه مدنی کُردستان سوریه،گفت: لازم است نیروهای حزب کارگران کُردستان (P.K.K) از کُردستان سوریه خارج شوند و نهادهای حاکمیتی در کُردستان سوریه از نو براساس مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و احزاب نزدیک‌ به آن و شورای میهنی کُرد (ENKS) و احزاب حاضر در آن‌ طرح ریزی شوند.

《حسن‌ قاسم》، رییس فدراسیون جامعه مدنی و عضو حرکت جامعه مدنی کُردستان سوریه (H.C.S.K) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به راه‌حل‌هایی که کُردها در سوریه می‌توانند از طریق آن مشکلات خود را با ترکیه حل کنند، اظهار کرد: کُردها در سوریه باید رابطه خود را با ترکیه توسعه دهند و این از طریق نهادهای بین‌المللی و اقلیم کُردستان عراق امکان‌پذیر است‌.

وی ادامه داد: برای این امر واجب است، نیروهای حزب کارگران کُردستان (P.K.K) از کُردستان سوریه خارج شوند و نهادهای حاکمیتی در کُردستان سوریه از نو براساس مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و احزاب نزدیک‌ به آن و شورای میهنی کُرد (ENKS) و احزاب حاضر در آن‌ طرح ریزی شوند.

وی افزود: باید تمام نیروها در کُردستان سوریه خود را برای انتخاباتی آزاد و عادلانه با حضور ناظران بین‌المللی آماده کنند و با پارلمانی موقت شرایط را برای انتقال قدرت فراهم نمایند.

رییس فدراسیون جامعه مدنی کُردستان سوریه با اشاره به کاهش تنش‌ها با ترکیه در مرز میان دو طرف، اظهار کرد: واجب است نیروهای پیشمرگ‌ روژ (تحت فرمان شورای میهنی کُرد) همراه با نیروهای حافظ صلح در نقاط مرزی با ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتری مستقر شوند تا از افزایش تنش‌ها با ترکیه جلوگیری شود.

قاسم تصریح کرد: اتخاذ رابطه مناسب با همسایگان و اعتمادسازی با کشورهای منطقه و افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری می‌تواند به بازگشت آرامش، امنیت و ثبات در کُردستان‌سوریه و تمام‌ سوریه منجر شود.

کد خبر 37130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha