قطار شهری کرمانشاه 9 سال دیگر تکمیل می‌شود؟!

سرویس کرمانشاه - معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می شود.

به گزارش کردپرس؛ حمید اعتصام‌فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه یک پروژه به طول 13 کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این 13 کیلومتر 13 ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تغییری که سال 1393 در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: قطار شهری کرمانشاه قسمتی را روی سطح زمین و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌کند.

وی با بیان اینکه از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده، گفت: طول فاز اول پروژه 6.6 کیلومتر و فاز دوم 4.3 کیلومتر است.

اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: در این ایستگاه(سه راه مسکن) با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم(سه راه مسکن) انجام نشده و از ایستگاه دوم یعنی از ابتدای خیابان کارمندان کار شروع شده است.

اعتصام فر با اعلام اینکه از مسیر 13 کیلومتری قطار شهری کرمانشاه پنج کیلومتر آن بصورت روگذر است، تصریح کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه 22 بهمن در خیابان ویلا بصورت روگذر و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.

وی با بیان اینکه سال 1410 پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: در حال حاضر پروژه قطار شهری کرمانشاه برخلاف چیزی که در تصور عموم مردم است، فعال می باشد.

اعتصام فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه پنج پیمانکار دارد، گفت: سه پیمانکار آن با تمام توان کار می کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است.

اعتصام فر تصریح کرد: برای برخی شهروندان این سئوال مطرح است که چرا ستون های قطار شهری پیوسته نیست که دلیلش این است که قرار است در آن نقاط شش ایستگاه هوایی ساخته شود.

وی با بیان اینکه از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی تونل های قطار شهری آماده است، اضافه کرد: طول این تونل های آماده 1659 متر است و از میدان آزادی به سمت جنوب شهر یعنی فردوسی کار حفر تونل ادامه دارد و تا مقابل مسجد جامع کار حفاری انجام شده است. در نیمی از مسیر هم لاینینگ یا بتن دیواره داخلی انجام شده است.

به گفته اعتصام فر عمیق ترین نقطه این تونل ها 38 متر است و عمق بقیه تونل ها نزدیک 28 متر می باشد.

معاون شهردار کرمانشاه اشاره ای به پارکینگ قطارها داشت و گفت: یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که 800 متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار و به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود.

کد خبر 36882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha