۱۶۶۵ پروانه کسب در کردستان صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۶۶۵ پروانه کسب در استان صادر شده است.

به گزارش کرد پرس, طه سمیعی با اشاره به این مطلب که نسبت به مدت مشابه در بحث صدور پروانه کسب شاهد رشد چشم گیری بوده ایم، گفت: صدور این تعداد پروانه کسب جدید زمینه اشتغال ۴ هزار و ۱۶۳ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ اتاق اصناف در کردستان تشکیل شده است، افزود: واحدهای صنفی پروانه دار در استان نیز در قالب ۱۲۰ اتحادیه صنفی ساماندهی شده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای صدور پروانه کسب نداریم، اظهار کرد: برابر قانون و مقررات نظام صنفی برای متقاضیان در اسرع وقت پروانه کسب توسط اتحادیه های صنفی صادر می شود.

سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجموعه اصناف نقش های مختلفی در جامعه هم از لحاظ اجتماعی هم چون ساماندهی تشکل های صنفی و اجرای سیاست های نظام و هم از نظر مسائل اقتصادی و تامین نیاز مردم بر عهده دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کردستان ۷۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای مجوز کسب وجود دارد که حداقل هر یک از این واحدها برای ۲.۵ نفر ایجاد اشتغال کردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: اصناف در کردستان نقش اول را در ضریب اشتغال دارند.

کد خبر 36855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha