پیشنهاد تشکیل شورای وحدت و گفتگو برای توسعه  کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ عضو هیات رئیس اتاق ایران پیشنهاد تشکیل شورای وحدت و گفتگو را برای توسعه استان کرمانشاه ارائه داد.

به گزارش کردپرس؛ کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی استان با آیت‌ الله محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله محمدی‌عراقی به‌عنوان یکی از رجال بزرگ سیاسی و مورد وثوق مقام معظم رهبری است و باید از توان و ظرفیت های ایشان غافل نبود تا شاهد ثمرات آن به نفع مردم کرمانشاه باشیم.

کاشفی در ادامه اظهار کرد: بازار به معنای عام (از کسبه جز تا فعلان اقتصادی و بازرگانان و...) یک وحدت قدیمی با جامعه روحانیت داشتند و عمده ی تحولات از قبل از مشروطیت تاکنون ناشی از این تعامل و هماهنگی دوسویه بوده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران افزود: به نظر میرسد امروزه هم فعالان بخش خصوصی و هم جامعه روحانیت باید اولویت خود را از مسائل اجتماعی و فرهنگی بیشتر به سمت موضوعات اقتصادی سوق بدهند.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: خطر فقر تهدیدی برای همه ما است. بخشی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های سخت سی ساله دشمنان است و بخشی نیز مربوط به قصوری است که در داخل نسبت به مسائل اقتصادی داشتیم و تورمی افسار گسیخته ایجاد شد که فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را غنی‌تر کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه نیاز به جراحی اقتصادی و کارهای عظیم در حوزه اقتصاد داریم، اذعان کرد: دولت سیزدهم کارهای بزرگی را شروع کرده و این اتفاق نخواهد افتاد مگر با تقویت سرمایه های اجتماعی.

کاشفی افزود: امروز روحانیت باید در این فضا زمینه سازی و کمک نماید تا به عنوان یک شتابدهنده، اقتصاد کشور را به سمت بهتر شدن پیش ببرد.

عضو هیات رئیس اتاق ایران در ادامه پیشنهاد مشخص تشکیل شورای وحدت و گفتگو را برای توسعه استان ارائه داد و گفت: اتاق طرحی را آماده و تقدیم می نماید که به موجب آن بزرگان استان در قالب یک ساختار فراقوه ای و توسعه ای حول محور منافع استان بصورت منظم تشکیل جلسه داده و با احصاء منافع استان به صورت متفق و یک دل در مطالبه گری و تحقق آن تلاش نمایند.

کاشفی افزود: پیشنهاد میگردد اولین نشست این شورا محضر حضرت معصومه(ع) و در دفتر مقام معظم رهبری در قم و با میزبانی آیت الله عراقی برگزار گردد.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه این شورا متشکل از منتخبین مردم در خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی استان، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و مقامات از قوه قضائیه، امنیتی و بخش خصوصی خواهد بود، گفت: اعضای اصلی این شورا متشکل از آیت ا... علماء به عنوان ریاست شورا، استاندار کرمانشاه به عنوان دبیر شورا و مسئولیت دبیرخانه با اتاق بازرگانی پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: امید است این رویداد مهم زمینه ساز تقویت برادری و همدلی و اتفاق برای مطالبه بدون تنازل بر سر منافع استان باشد.

کد خبر 36845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha