هیچ دلیلی درباره تروریست بودن نیروهای کرد سوریه وجود ندارد

سرویس جهان- سث فرانتزمن می گوید بر خلاف ادعای ترکیه، هیچ دلیلی برای تروریست بودن نیروهای کرد سوریه وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه با تروریست خواندن نیروهای کرد سوریه تاکنون بارها به مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده و در تدارک انجام عملیات نظامی دیگری علیه آنها در شمال و شمال شرق سوریه است.

اما سث فرانتزمن، کارشناس مسائل خاورمیانه، در مقاله ای که در نشریه میدل ایست فورم منتشر شده، تاکید کرده است بر خلاف ادعای ترکیه، هیچ دلیلی برای تروریست خواندن نیروهای کرد سوریه وجود ندارد.

او استدلال کرده است که هیچ حمله ای از سوی نیروهای کرد سوریه به داخل ترکیه انجام نگرفته است بلکه نیروهای کرد سوریه از سال 2014 تاکنون سرگرم مبارزه با داعش بوده اند.

سث فرانتزمن با اشاره به کشته شدن هفرین خلف، سیاستمدار کرد سوریه از سوی نیروهای وابسته به ترکیه در سوریه نوشت: این حادثه یک امر مسلم تروریستی بود و آمریکا گروه احرار الشرقیه عامل کشتن هفرین خلف را در سال 2021 تحت تحریم قرار داد.

او یادآوری کرده است که عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین سوریه در سال های 2018 2019 موجب پاکسازی نژادی کردها در عفرین، سری کانی و گری سپی شده است و آنکارا قصد دارد باز هم مناطق دیگری از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را پاکسازی کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اظهارات برخی فرماندهان آمریکایی در گزارش شبکه ان بی سی که گفته بودند نیروهای کرد سوریه از جان نیروهای آمریکایی در نبرد با داعش محافظت کرده اند، واشنگتن را به عدم حمایت از کردها در برابر ترکیه متهم کرده است.

کد خبر 36425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha