گفت‌وگوهای سوری-سوری مبنای حل بحران سوریه است/ اپوزسیون سوری در خدمت منافع ترکیه است

سرویس سوریه- سخنگوی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، اظهار کرد: کسانی که ادعا می‌کنند مخالف دولت سوریه هستند، در خدمت منافع ترکیه قرار گرفته‌اند.

به گزارش کُردپرس، سخنگوی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه روز دوشنبه، گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه حاکی از آن است که حمایت ترکیه از ائتلاف موسوم به «ائتلاف سوری» به نفع سوری ها نبوده، بلکه بیشتر برای خدمت به ترکیه است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اواخر ماه میلادی گذشته، گفت: کشورش با توجه به مسئله اخراج تروریست‌ها، همه نوع حمایت سیاسی از دولت سوریه انجام می‌دهد.

لقمان احمی، سخنگوی رسمی اداره خودمختار، گفت: «این اظهارات نشان می‌دهد که گروه‌هایی که خود را در اختیار ترکیه گذاشته‌اند، بدنبال هیچ گونه تغییر دموکراتیک واقعی برای مردم سوریه نیستند».

پیش از این احمد رحال، کارشناس نظامی به رسانه‌های شمال سوریه گفته بود: «ترکیه حق دارد از هر اظهارنظری برای تامین منافع مردمش استفاده کند، اما مشکل در اپوزیسیون سوری است که قادر نیست تفاوتی میان این اظهارنظرها بگذارد‌.»

سخنگوی اداره خودمختار با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای سوری-سوری مبنای حل بحران سوریه است، خاطرنشان کرد: کسانی که ادعا می‌کنند مخالف دولت سوریه هستند، در خدمت منافع ترکیه قرار گرفته‌اند که دیکتاتورتر و سرکوبگرتر از دولت سوریه است.»

دولت سوریه تاکنون به سخنان وزیر امور خارجه ترکیه واکنشی نشان نداده است و خود را با اعزام نیروهای کمکی به مرز سوریه و ترکیه و آغاز تمرینات نظامی با نیروهای روسی و "SDF" سرگرم کرده است.

کد خبر 36416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha