مالیات ۱۰۰ شرکت فعال در استان به حساب ایلام واریز می‌شود/ تودیع و معارفه ناگهانی مدیرکل مالیاتی ایلام

سرویس ایلام - رئیس شورای عالی مالیاتی کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از فراهم شدن زمینه بازگشت درآمدهای مالیاتی بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در ایلام به حساب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد مسیحی عنوان کرد: یکی از برنامه های دولت سیزدهم خرج درآمدهای مالیاتی در مناطق و بویژه استان های محروم و کمتر برخوردار است.

وی افزود: پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در استان برای بازگشت مالیات آن به ایلام مشخص شده و درآمدهای ناشی از آن صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری ها خواهد شد.

رئیس شورای عالی مالیاتی کشور افزود: سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال از این محل صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام شد و پیش بینی می شود در چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از این محل به استان اختصاص یابد.

هیبت اله محسنی مقدم سرپرست سابق امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست ضمن ارایه گزارش عملکرد خود عنوان کرد: میزان مالیات پرداختی ۷۱ درصد این تعداد صفر بوده و ۸۶۹ مورد نیز بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: طی سه ماه ابتدایی امسال میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

محسنی مقدم گفت: ۳۰۴ پرونده پیمانکاری در استان ایلام شناسایی شده و در این زمینه ۳۰۶ میلیارد تومان از محل مالیات و ۱۵۳ میلیارد تومان نیز از محل عوارض ارزش افزوده به استان تعلق می گیرد.

به گزارش کردپرس، در این برنامه غلامرضا جنتی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام معرفی شد.

این انتصاب بدون اطلاع و یک شبه در استان با حاشیه هایی مواجه شد و هنوز پاسخ مناسبی به چرایی این جابجایی داده نشده است.

کد خبر 35858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha