بانکها نگاه تنگ نظرانه و محدودکننده در پرداخت تسهیلات به نیازمندان را کنار بگذارند/تدارک 8 هزار فرصت شغلی برای نیازمندان ایلام

سرویس ایلام - معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بانکهای این استان نگاه تنگ نظرانه و محدود کننده در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به قشر نیازمند جامعه را کنار بگذارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی در نشست کارگروه تبصره 16 که با حضور مدیران بانکهای استان و مدیرکل کمیته امداد استان با محوریت پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد برگزار شد بیان کرد: برخی بانکها با مانع تراشی و سخت کردن قوانین پرداخت تسهیلات از جمله ضمانت گیری های سخت و دستورالعملهای متنوع و غیر یکسان در روند اشتغال آفرینی برای قشر مددجو و نیازمند مانع ایجاد می کنند که درخواست ما این است در عملکرد خود تجدید نظر و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با عنوان اینکه قشر مددجو و نیازمند دارای مشکلات عدیده ای هستند و ایجاد اشتغال می تواند مشکلات آنها را برطرف کند تصریح کرد: لازم است بانکهای استان در پرداخت تسهیلات به این افراد تسریع و با نگاه حمایتی به این قشر با آنان همکاری بیشتری بعمل آورند.

دکتر عباسی ادامه داد: پرداخت تسهیلات تبصره 16 و تبصره 18در راستای اشتغال نیازمندان، تسهیلات ازدواج و همچنین تسهیلات فرزند آوری باید اولویت مهم بانکهای استان باشند و در واقع این موارد برای بانکها تکلیف به حساب می آیند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز با ارائه گزارشی از روند اشتغال آفرینی برای مددجویان و نیازمندان این نهاد گفت: امسال ایجاد بیش از 8 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد هدف گذاری شده است که تحقق ایجاد این تعداد شغل نیازمند همکاری بانکهای این استان است.

رضا طاهری افزود: از 8 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده برای نیازمندان تاکنون برای 3 هزار و 270 نفر پرونده تشکیل و به بانکهای استان معرفی شده اند و بیش از 500 نفر نیز تسهیلات دریافت کرده اند که جمع تسهیلات پرداخت شده به این افراد 485 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماههای پایانی سال توسط بانکها معمولا تسهیلات کمتری پرداخت می شود انتظار ما از بانکها این است که در این چند ماه باقی مانده در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را با ما داشته تا بتوانیم به همه تعهدات خود عمل کنیم.

کد خبر 35798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha