برنامه ریزی مدیریت ازدحام جمعیت اربعین در ایلام

سرویس ایلام- معاون عمرانی استاندار ایلام در ستاد ویژه اربعین حسینی با حضور کمیته‌ها در استانداری ایلام از برنامه‌ریزی های لازم برای مدیریت ازدحام جمعیت در اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری عنوان کرد: اربعین برای استان ایلام یک فرصت و ظرفیت معنوی، فرهنگی و اقتصادی است و اربعین می‌تواند دریچه توسعه استان ایلام باشد.

وی افزود: باید استان ایلام به عنوان باب الحسین (ع) در کشور معرفی شود و چه مسیری بهتر از استان ایلام و چه مردمی خادم تر از مردمان این دیار برای خدمت به زائران حسینی.

معاون عمرانی استاندار ایلام عنوان کرد: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام قبل از سال جدید شروع به کار کرده و پروژه‌ها را مشخص کرده و با جلسات هماهنگی متعدد با مدیران عمرانی و بازدیدهای مستمر سعی شده در حوزه راهسازی، راهداری، آب و فاضلاب، مخابرات و... بهترین عملکرد را برای خدمت بهتر به زائران حسینی داشته باشند.

هژبری تاکید کرد: یکی از چالش‌های اربعین ۱۴۰۱ گرمای هوا و احتمالا ریزگردهاست که ایجاد سایبان، آبسردکن و وسایل گرمایشی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: مدیریت ازدحام جمعیت در مرز مهران و خصوصاً در بازه برگشت زوار برای ما بسیار حائز اهمیت است که در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام شده و مساجد، مدارس و ورزشگاه‌های در مسیر اربعین شناسایی و تجهیز شده و بعضاً به استانهای معین نیز برای تجهیز واگذار شده‌اند.

وی در خصوص توسعه پارک جنگلی چغاسبز برای اسکان زائران در جریان بازگشت زائران عنوان کرد: برای توسعه پارک جنگلی چغاسبز برنامه جامعی طراحی شده و از نظر راه دسترسی، روشنایی، تامین آب و لوله کشی، ایجاد سرویس بهداشتی و... تمهیدات لازم اندیشیده شده و بنا داریم در لوای اربعین حسینی این پارک را توسعه دهیم.

کد خبر 35488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha