بسیاری از حقوق مردم ایلام در حوزه نفت و گاز ضایع شده است

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در ایلام برگزار شد، از ضایع شدن حقوق مردم استان در حوزه نفت و گاز انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: ما استان بسیار ثروتمندی هستیم و انتظار داریم این ثروتها به شکل قانونی و آنچه سهم مردم استان ایلام است سر سفره های مردم ایلام بیاید.

وی افزود: اگر شما فقط قانون را در رابطه با مردم ایلام اجرا بکنید ما نیاز به رانت و چانه زنی نداریم، ما فقط می خواهیم قانون نسبت به مردم ایلام اجرا شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استان ایلام باید به عنوان یک منطقه استراتژیک مورد توجه شما قرار بگیرد نه به عنوان یک منطقه محروم که صرفا وزارت نفت بخواهد با پول اندکی به عنوان مسئولیت اجتماعی بخشی از این محرومیت‌ها را بزداید

فلاحی تصریح کرد: ما نیازمند صدقه و نذورات نیستیم. ما می توانیم به تمام کشور خدمات دهیم، ما از دولت کار و کرامت می خواهیم در استان ایلام کار کند و کرامت مردم ما حفظ شود و کرامت مردم ایلام زمانی حفظ می شود که ثروتی که متعلق به مردم است حداقل مدیریت این ثروت هم در دست مردم این استان باشد، کرامت مردم زمانی حفظ می شود که میادین مشترک این استان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

او گفت: انتظار داریم وزارت نفت همراهی قانونی را در بحث تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز را داشته باشد، انتظار داریم اگر حقی از مردم ایلام ضایع شده است، که در ادوار مختلف این اتفاق افتاده است در دولت کار و کرامت این حق برگردد.

نماینده مردم استان ایلام خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم لابی ها و رانتهایی که به راه افتاده تا مردم ایلام را از این حق محروم کند شما در وزارت نفت در برابر آن بایستید و از حق مردم دفاع کنید.

فلاحی خطاب به وزارت نفت عنوان کرد: بسیاری از حقوق مردم ایلام در حوزه نفت و گاز ضایع شده است اجازه ندهید در خصوص استان ما تصمیمات غیرکارشناسی گرفته شود.

وی افزود: در حوزه نفت و گاز انتظار داریم نگاه عادلانه باشد. متاسفانه امروز لابی های قدرت اجازه نمی دهد مسئولیت در این شرکت به بچه های ایلام داده شود. نگاه قبیله ای به مقوله اقتصادی نفت و گاز چه قبیله سیاسی باشد و چه قبیله نسبی باشد، خانمانسوز است

او گفت: اینکه پیمانکارانی که در استان ما هستند فرزندان ایلام را تحقیر می کنند و حتی اجازه نمی دهند که کار کارگری هم انجام دهند برای ما قابل قبول نیست و در برابر این زیاده خواهی ها می ایستیم و انتظار داریم شما جلوتر از ما بایستید.

فلاحی تاکید کرد: پیمانکاری که با تشر با فرزند ایلامی صحبت می کند حق ندارد منت بر سر بچه های ایلام بگذارد و احساس کند بیشتر از بچه های ایلام می داند، در هر نقطه پرت جغرافیایی این استان نخبگان را در حوزه های نفت و گاز پرورش دادیم.

او گفت: در گذشته اگر رانتها و فسادهای اقتصادی اجازه ندادند استان ایلام منتفع شود، انتظار داریم امروز ورای آنها به این استان نگاه اساسی شود.

فلاحی ادامه داد: در پشت تریبون ها به عنوان قهرمانان از مردم ایلام یاد شده است اما در مرحله عمل شاخص های قهرمانی این مردم زده شده است. انتظار داریم در دولت انقلابی دولت رئیسی شاخص های قهرمانی، کرامت و عظمت مردم ایلام را ارتقا دهید.

کد خبر 35210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha