سریال «فاتحان میمک» در ایلام ساخته می‌شود

سرویس ایلام - قرار است سریالی با نام «فاتحان میمک» پیرامون اولین پیروزی ایران در دفاع مقدس و آزادسازی منطقه مرزی میمک در ایلام ساخته شود که امروز نخستین جلسه هماهنگی آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در این جلسه با بیان اینکه سریال فاتحان میمک نقش مهمی در معرفی حماسه های مغفول مانده ایلام است، گفت: عملیات فتح میمک، اولین خاستگاه دفاع مقدس مردم ایلام و ایران در برابر رژیم بعثی است.

وی تصریح کرد: عملیات ضربت ذوالفقار اولین عملیاتی بود که به صورت ترکیبی از نیروهای نظامی و مردمی، شامل نیروهای عشایر غیور استان و نظامی با محوریت روحانیت معزز حضرت آیت الله حیدری ایلامی اجرا شد و سرلوحه آغاز عملیات های پیروزمندانه دیگری بود.

وی تصریح کرد: در جبهه میانی عملیات های متعددی انجام شده اما آنچه مغفول مانده است معرفی این حماسه ها و عملیات ها در سطح کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: در سریال حماسه فاتحان میمک که در استان ایلام تولید می شود، تلاش می شود بخشی از رشادت های مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور برسد و کار ماندگاری در حوزه دفاع مقدس و بیان رشادت های مردم استان ایلام تهیه شود.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: ما تمام وجود از ساخت سریال فاتحان میمک در ایلام استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات فتح میمک در زمانی روی داد که سخت در فشار بودیم و همه دنیا در کنار دشمن بعثی، متراکم و فشرده ما را در فشار قرار داده بودند و دشمن بعثی به کشور حمله کرده بود، افزود: این عملیات به لحاظ زمانی در یک موقعیت زمانی خاص و حساس در ابتدای دوران دفاع مقدس انجام شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: در این عملیات سازماندهی عشایر با آن ساز و کاری که داشتند و نقش ژاندارمری و ارتش مکتبی جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است، مدیریت، فرماندهی و وحدت فرماندهی یکی از ویژگی های بارز و برجسته در این عملیات است.

سردار شاکرمی با بیان اینکه چند مشاور قوی نظامی باید در ساخت این سریال به کار گرفته شود، افزود: نقش سایر عشایر و نیروهای مردمی در عملیات شناسایی، اجرای عملیات و پدافند بعد از عملیات در تثبیت منطقه بسیار مهم است و برجسته در این عملیات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امید است در این سریال که کار بسیار ارزشمندی است، بایستی زوایای پیدا و پنهان این عملیات از جمله حضور مردم و وحدت فرماندهی و زمان آن، برای نسل امروز مشخص شود، گفت: در واقع یک حماسه مردمی در میمک روی می دهد و مجموعه های نظامی و ارتش در کنار مردم این عملیات را به پیروزی رسانده اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف این عملیات باید به طور دقیق بررسی شود، ابراز کرد: ما برای فتح میمک شهیدان ارزشمند و گمنامی را تقدیم کردیم و ما و همه مردم استان در کنار دست اندرکاران این سریال خواهیم بود.

گفتنی است در این جلسه که با حضور مجری طرح برگزار شد، مقرر شد که نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و عوامل و دست اندرکاران سریال حماسه فاتحان میمک برگزار و در خصوص نحوه اختصاص اعتبار برای ساخت این فیلم بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 35064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha