بازداشت 38 تن از فعالان سیاسی کُرد و اعضای HDP

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس ترکیه با حمله به خانه های 38 تن از فعالان سیاسی و فرهنگی کُرد و اعضای HDP آنها را بازداشت کرده و افراد حاضر در خانه ها را مورد خشونت و ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش کردپرس، در حمله بامدادی پلیس ترکیه به خانه های فعالان سیاسی و فرهنگی کرد در آدانا و دیاربکر، شمار زیادی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از جمله هلین کایا و محمت قاراکیش رؤسای مشترک استانی این حزب در آدانا، بازداشت شدند.

بنا بر اعلام مزوپوتامیا، دفتر دادستانی آدانا در چارچوب تحقیقات آغاز شده علیه انجمن فرهنگ و هنر بنفش، که بسیاری از فعالان سیاسی، فرهنگی و هنرمندان کُرد در آن عضو هستند، حکم بازداشت 38 تن را صادر کرد. بسیاری از این افراد در حمله بامدادی نیروهای نظامی به خانه هایشان در آدانا و دیاربکر امروز بازداشت شدند.

بر اساس اطلاعات شاهدان عینی نیروهای پلیس در خانه ها را شکسته و شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. آنها همچنین خانه های افراد را بازرسی کرده و به هم ریخته اند و افراد حاضر در خانه ها را مورد خشونت قرار داده اند. تعدادی از بانوان حاضر در خانه ها مورد بازرسی بدنی برهنه قرار گرفته اند.

علاوه بر هلین کایا و محمت قاراکیش رؤسای مشترک HDP شاخه آدانا، شیلان تورگا و انور گولر سخنگوهای مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، فوندا بویروک معاون شهردار سهیان، به علاوه محمت سعید دیکمن، عبدالرحمن اورال، خیرالدین اوز، سِوِر اوزون، محمت ساروخان، و ماهسون اوزون از فعالان کرد بازداشت شده اند.

محمت امین دیکمن پدر یکی از فعالان بازداشت شده در گفتگو با خبرنگارها اعلام کرد که نیروهای نظامی برای باز شدن در صبر نکرده اند. نیروهای پلیس بر روی اعضای خانه اسلحه کشیده اند. افراد حاضر در خانه را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. کودکان حاضر در خانه نیز با دیدن این صحنه ها دچار شوک عصبی شده اند.

کد خبر 34674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha