حمل یکسره کالا، مطالبه اصلی صادرکنندگان در سفر رئیس جمهور است

سرویس کرمانشاه _ کیوان کاشفی با اشاره به مشکل، تخلیه و بارگیری در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: حمل یکسره کالا به مقصد، یکی از خواست‌های اصلی صادرکنندگان کرمانشاهی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه با ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار، رتبه پنجم صادرات در کشور را داشته است و در زمینه صادرات به کشورهای همسایه، کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: همچنین ۴۳ درصد صادرات غیرنفتی به کشور عراق در سال ۱۴۰۰، توسط استان کرمانشاه انجام شده است.

کاشفی با اشاره به رشد ۹.۵ درصدی اقتصاد عراق در ادامه عنوان کرد: این کشور باتوجه به درآمدهای فراوان نفتی، یک بازار مناسب و رایگان، با یک افق ده ساله روشن برای بازرگانان کرمانشاهی محسوب می شود.

رئیس اتاق کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ایجاد یک پلتفرم مناسب برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در مرزها، عنوان کرد: بخش خصوصی در صورت فراهم شدن بسترها می تواند بسیاری از زیرساخت ها مانند؛ سردخانه، سکوی بارگیری و دیگر خدمات را در مرزها ایجاد کند.
کیوان کاشفی گفت: متاسفانه سیاست‌های دولت، موجب شده برخی بازرگانان از چرخه فعالیت‌های صادراتی خارج شوند در حالیکه، بازرگان حلقه واسط بین تولید و صادرات هستند.

کد خبر 34636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha