پنجمین جشنواره گیلاس اشنویه برگزار شد

سرویس آذربایجان غربی- پس از یک وقفه ۲ ساله، پنجمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه با با هدف برندسازی این شهرستان به عنوان قطب تولید گیلاس و جذب گردشگر با حضور میهمانان برگزار شد.

به گزارش کردپرس، جشنواره گیلاس اشنویه امروز دوم تیر ماه با رونمایی از تمبر جشنواره، اجرای موسیقی محلی، برگزاری تور ویژه زنان سالمند، برپایی غرفه‌های فروش محصولات تولیدی از گیلاس و ... برگزار شد.

فرماندار اشنویه در این مراسم با بیان اینکه معرفی اشنویه به عنوان شهر گردشگری از اهداف جشنواره گیلاس است، گفت: برگزاری جشنواره‌ها به بهانه‌های مختلف یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند بهترین تبلیغ برای گردشگری باشد.

سیدعلی ترابی افزود: تاکنون چهار دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده که با استقبال چشمگیر گردشگران همراه بوده و معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف دیگر این جشنواره است.

او ادامه داد: همچنین شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار اشنویه تاکید کرد: توجه به توسعه اقتصاد گردشگری و کشاورزی از اهداف مهم این جشنواره است که با دعوت از سرمایه‌گذارانی از نقاط مختلف کشور همراه خواهد بود.

به گزارش کردپرس، اشنویه قطب تولید گیلاس کشور به شمار می‌رود، سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان ۸۱۸ هکتار بوده که از این میزان حدود ۴۹۸ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴هزار تن محصول گیلاس از باغ‌های اشنویه برداشت شود.

با توجه به شرایط اقلیمی و ارگانیک بودن محصول تولیدی در باغات شهرستان، گیلاس اشنویه ضمن برخورداری از کیفیت مناسب، طعم و مزه خاصی نیز دارد که بر بازارپسندی آن افزوده است و مازاد تولید نیز علاوه بر تأمین بخشی از نیاز بازارهای داخلی به کشورهای روسیه، ارمنستان و عراق و حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می‌شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

کد خبر 34503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha