حزب دمکرات، بدون اطلاع دولت فدرال عراق، با ترکیه توافقنامه نظامی امضا می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی، حزب دمکرات کردستان (پارتی) را به امضای قراردادهایی درباره استقرار نیروهای ارتش ترکیه بدون موافقت دولت فدرال عراق، متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "هاوکار جاف" عضو شاخه اتحادیه میهنی کردستان در استان نینوا و تحلیل گر سیاسی در اقلیم کردستان، گفت: حزب دمکرات کردستان (پارتی) قراردادهایی را درباره استقرار نیروهای نظامی و ایجاد پایگاههای نظامی در مناطق مختلف اقلیم کردستان و به ویژه در مناطق تحت کنترل خودش بدون موافقت دولت فدرال امضا کرده است که این اقدام، نقض آشکار قوانین است. زیرا حاکمیت بر اراضی، جزو اختیارات دولت فدرال است.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی افزود: تجاوزات ارتش ترکیه به موضوعی عادی و تکراری تبدیل شده است و دولت فدرال باید در این زمینه اقدام کند. زیرا مناطقی که ارتش ترکیه در آنها اقدامات غیر قانونی علیه شهروندان انجام می دهد جزو مناطقی است که نیروهای مرزبانی وابسته به وزارت دفاع در بغداد باید در آنها استقرار یابند.

هاوکار جاف تصریح کرد: ارتش ترکیه، بیش از یکصد کیلومتر در داخل خاک عراق پیشروی کرده است و به صورت کاملا آزادانه در آن رفت و آمد می کند و گذرگاههای مرزی ویژه ای برای خودش ایجاد کرده است و همچنین بدون هیچ گونه اقدامی از سوی نیروهای پیشمرگ یا مرزبانی، اقدام به تبادل نیروها و استقرار در روستاها می کند.

کد خبر 340395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha