مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سرویس آذربایجان غربی- رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌غربی نیازهای استان در بخش‌های تامین و توزیع آب شرب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مطرح شد، اظهار داشت : در این راستا اعتبارات مناسبی برای اتمام و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا مصوب شد.

او اختصاص 40 میلیارد تومان برای اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را از جمله این مصوبات اعلام کرد و افزود : مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در حال حاضر از 93 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال جاری اتمام و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

خوش سیرت افزود : برای اتمام خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه نیز 45 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بیان کرد: اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تامین آب شرب اضطراری شهر ارومیه از محل سد شهرچای و رودخانه نازلوچای از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌غربی است.

او در پایان با اشاره به تکمیل مخازن و چاه های حفر شده در پیرانشهر گفت: برای این منظور 60 میلیارد تومان اختصاص یافته و تکمیل شبکه و سامانه فاضلاب قره ضیاءالدین با 20 میلیارد تومان اعتبار از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌غربی در بخش اجرای طرح های آبرسانی و توسعه شبکه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود.

گفتنی است؛ همزمان با سفر هیات دولت به آذربایجان غربی و در پی تکمیل نشدن مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و عدم تخصیص اعتبارات این پروژه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفته بود: تامین اعتبارات استانی موردنیاز در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرد.

پیشتر نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از عملکرد ضعیف ستاد احیای دریاچه ارومیه در تخصیص اعتبارات لازم برای اجرا و اتمام این طرح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه انتقاد کرد.

کد خبر 33767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha