پیش بینی ۱۳۰ دستگاه آمبولانس برای ایام اربعین در مرز مهران

سرویس ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی با اشاره به ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام اربعین حسینی سال جاری در مرز مهران، گفت: بیمارستان صحرایی در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جاسم محمدی با بیان اینکه دو کمیته داخلی متشکل از معاونین در سطح بهداشت و درمان در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: امسال با توجه به حجم بیشتر زوار نسبت به سال های گذشته تلاش می شود که با حمایت وزارتخانه متبوع اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان انجام شود.

وی یادآور شد: بیشترین چالش پیش روی اربعین در کمیته بهداشت و درمان، بحث اعتبارات است، سال ۹۸ پانزده میلیارد تومان اختصاص یافته بود که ۱۳ میلیارد تومان آن محقق شده است و لازم است که در سال جاری در زمینه اختصاص اعتبارات به کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان توجه بیشتر صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان، زیرساخت هایی از قبل داریم و همچنین محل استقرار فوریت های پزشکی به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع در دو طبقه طراحی شده است که اسناد آن به مناقصه گذاشته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام اربعین حسینی در مرز مهران مستقر خواهد شد، تصریح کرد: یک بیمارستان صحرایی هم در نظر گرفته شده است که در منطقه مستقر می شود.

وی بیان کرد: دپو دارو در راستای تامین داروی مورد نیاز بیماری های عفونی و گرمازدگی در ایام اربعین حسینی در سطح استان در حال انجام است.

کد خبر 33638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha