پاسخ نماینده ترکمان به اظهارات نماینده کرد درباره تلاش ترکیه برای کنترل بر کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نماینده ترکمان در مجلس عراق اظهارات نماینده کرد درباره تلاش ترکیه برای کنترل بر کرکوک، را اظهارات رسانه ای بی اساس و غیر مستند دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "احمد حیدر" در این باره گفت: ما هیچ گونه تحرک یا اقدامی از سوی ترکیه درباره کرکوک مشاهده نکرده ایم و اظهارات درباره وجود نقشه ای در این زمینه اظهارنظر سیاسی فاقد دلیل و مدرک است. این در حالی است که برخی نهادهای حاکمیتی عراق، این موضوع را پیگیری می کنند و مسئول امنیت کشور هستند.

حیدر افزود: درباره نقشه هایی موسوم به شرق اول بزرگ و کوچک و احیای امپراتوری عثمانی بسیار شنیده ایم. اما همه این نقشه ها، اظهارات انشایی هستند نه سخنان واقع بینانه. این در حالی است که عراق، یک کشور دارای حاکمیت، مرز و جغرافیای مشخص است که اجرای این گونه نقشه ها آسان نیست.

این نماینده ترکمان مجلس عراق تصریح کرد: ادامه دادن به این اتهام زنی ها، باعث توهین به عراق است و در چارچوب برنامه سیاسی برخی احزاب قرار می گیرد که با برخی کشورها یا طرف ها دشمنی دارند.

یادآور می شود ریزان شیخ دلیر عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق چند روز پیش گفته بود: ترکیه برای دستیابی به استان های نینوا و کرکوک تلاش می کند و عملیات نیروهای ترکیه در استان های دهوک و سلیمانیه، بهترین دلیل برای این اهداف است.

وی همچنین گفته بود: آرزوهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه احیای امپراتوری عثمانی، موضوع جدید یا عجیبی نیست.

کد خبر 330255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha