دلیل اعتراض ائتلاف دولت قانون به سیستم تعدد حوزه های انتخابی در عراق فنی است نه سیاسی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – "عطوان العطوانی" عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد دلیل اعتراض ائتلاف متبوعش به سیستم تعدد حوزه های انتخابیه، فنی است نه سیاسی.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، العطوانی در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت: دلیل اعتراض دولت قانون به سیستم تعدد حوزه های انتخابیه، فنی است نه سیاسی و ما بر این باوریم که هر اندازه که تعداد حوزه های انتخابیه کمتر باشد بهتر است و هر اندازه که بیشتر باشد مشکلات نیز بیشتر خواهد شد.

این نماینده مجلس عراق تصریح کرد: راهکار تقسیم حوزه ها باید براساس یک اصول فنی و محاسباتی دقیقی انجام گیرد تا تقسیم آنها عادلانه باشد.

العطوانی در پایان تصریح کرد: ائتلاف دولت قانون بر این باور است که نمی توان انتخابات را در سایه تعداد فراوان حوزه های انتخابیه برگزار کرد. زیرا وزارت برنامه ریزی عراق، اطلاعات بسیاری از مناطق را در اختیار ندارد.

یادآور می شود نوری المالکی نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق دهم سپتامبر گذشته در دیدار با "خسرو گوران" مسئول انتخابات در حزب دمکرات کردستان با بند مربوط به تعدد حوزه های انتخابیه، مخالفت و بر حمایت از تعیین هر استان به عنوان یک حوزه انتخابیه و برگزاری انتخابات براساس قانون سنت لیگو تأکید کرده بود.

در این دیدار طرفین بر ضرورت همکاری بین طرفین در زمینه انتخابات و مخالفت با تعدد حوزه های انتخاباتی، تعیین هر استان به عنوان یک حوزه انتخابیه، مخالفت با استفاده از شناسایی الکترونیک در انتخابات و اکتفا به کارت بیومتریک تأکید کرده بودند.

کد خبر 330234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha