تنها 2 درصد مردم کردستان از نعمت گاز طبیعی محرومند

سرویس کردستان- مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: هم اکنون 98 درصد ازجمعیت کل استان كردستان دربخش شهری و روستایی از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند و تنها 2 دو درصد از این نعمت محرومند.

احمد فعله‌گری در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، درباره جمعيت تحت پوشش گاز طبيعي استان كردستان توضيح داد: در حال حاضر ضريب نفوذ گاز طبيعي در جمعيت شهري استان 100 درصد بوده كه 31 شهر گازدار را در بر مي گيرد و ضريب نفوذ در جمعيت روستايي 93 درصد است كه شامل ساكنان 1334 روستا می شود.

او افزود : پروژه هاي فعال گازرساني روستايي در حال حاضر60 پروژه است و مراحل مناقصه گذاري براي انتخاب پيمانكار جهت گازرساني به 53 روستا نيز در حال انجام است.

اقای فعله گری خاطرنشان کرد: تعداد 1550 روستاي استان كردستان از قابليت گازرساني برخوردار است كه تا پايان سال 1400 كل اين روستاها به شبكه سراسري گاز طبيعي متصل خواهند شد.

او با اشاره به حجم شبکه ‌گذاری درسطح استان كردستان افزود: تاکنون 11 هزار و 116 کیلومتر شبكه توزيع گاز در سطح استان كردستان اجرا شده كه 7 هزار و 653 كيلومتر در روستاها و 3 هزار و 463 كيلومتر در شهرها صورت گرفته است.

فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداري حدود 98 درصد از جمعيت استان كردستان از نعمت گاز طبيعي فقط 2 درصد از مردم از نعمت گاز طبيعي محرومند كه عمدتا روستاهاي داراي جمعيت زير 20 خانوار و برخي ساخت و سازهاي غير مجاز در حاشيه شهرها است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، تعداد 37 پروژه روستايي به مناسبت گراميداشت هفته دولت سال و 3 پروژه روستايي به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداري رسيده است.

کد خبر 330212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha