ده تن از اعضای فعال HDP به زندان افتادند

سرویس ترکیه - ده تن از اعضای فعال HDP در استان های دیاربکر، ماردین و اورفا، به اتهام عضویت در سازمان تروریستی به زندان افتادند.

به گزارش کردپرس، ده تن از اعضای شورای جوانان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در چند روز گذشته با حمله به خانه هایشان در دیاربکر، ماردین و اورفا بازداشت شده بودند، با دستور دادگاه روانه زندان شدند.

به نوشته مزوپوتامیا، پلیس ترکیه با در دست داشتن دستور دادستانی دیاربکر با حمله بامدادی به خانه های 13 تن از اعضای شورای جوانان HDP در شهرهای دیاربکر، ماردین و اورفا این افراد را بازداشت کرد. روز گذشته این افراد برای توضیحات در دادسرای دیاربکر حاضر شدند و ده تن از آنان با دستور دادگاه روانه زندان شدند.

خالده ترک اوغلو، چکدار بوداک، اعضای شورای HDP، سویم آکداغ و زلیخا قوجامان اعضای شورای مرکزی تصمیم گیری HDP، امینه آکسوی مدیر انجمن زنان و فرهنگ و هنر (KASED)، بتول اونسال، متین ییلماز، بریتان یاشار، حمزه آغیرمان، اِسِن گُل قلیچ، نورالله اوزغون، روبار ارمغان و مصطفی کورت سیزده نفری هستند که بازداشت شده و به دادسرا فرستاده شده اند.

از میان این افراد خالده ترک اوغلو، چکدار بوداک، سویم آکداغ، زلیخا قوجامان، بتول اونسال، متین ییلماز، بریتان یاشار، حمزه آغیرمان، اِسِن گُل قلیچ، و مصطفی کورت با دستور دادگاه به اتهام عضویت در سازمان تروریستی راهی زندان شدند.

افراد باقیمانده تحت کنترل قضائی آزاد شدند.

کد خبر 32810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha