تأسیسات ارگان‌های دولتی نیز در مسیر رفع تصرفات شهر چایی قلع و قمع شدند

سرویس آذربايجان غربى- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در راستای آزاد سازی و رفع تصرفات حریم بستر رودخانه شهر چایی، همه اقشار در برابر قانون برابر هستند، چنانکه در ادامه مسیر آزاد سازی تأسیسات برخی از ادارات و ارگان‌های دولتی نیز قلع و قمع شده است.

به گزارش کردپرس، مجید دستگاهی در جلسه رفع تصرفات حدود قانونی رودخانه شهرچایی با تشریح اقدامات انجام یافته درخصوص آزاد سازی حریم و بستر رودخانه شهرچایی گفت: ابتدا در بازه اول و دوم سد شهرچایی نقشه برداری و کاداستر به صورت کامل و دقیق برای شناسایی معارضین انجام گرفت و با برآورد های انجام یافته، اقدام به ساماندهی بستر رودخانه با دایک خاکی کردیم.

دستگاهی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های متولی جهت آزاد سازی حریم و بستر رودخانه شهرچای افزود: در این راستا همه اقشار در برابر قانون برابر هستند، چنانکه در ادامه مسیر آزاد سازی تأسیسات برخی از ادارات و ارگان‌های دولتی نیز قلع و قمع شده است.

اوهمچنین بر ساماندهی و زیبا سازی مناطق آزاد سازی شده تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت روستای بند به جهت گردشگری و نا زیبا شدن مسیر رودخانه در این منطقه لازم است با کمک دستگاه‌های متولی اقدامی در راستای رفع بد منظری این مناطق اجرایی گردد.

در ادامه نماینده دادستان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و ملی و جلوگیری از ایجاد تصرفات در سواحل و بستر دریاها، دریاچه ها و رودخانه های کشور گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ مقام عالی قضایی کشور با هماهنگی که صورت گرفته با ارگانهای ذیربط اقدام به آزادسازی آنها در سراسر آغاز شده و ادامه دارد.

خدایی افزود: تصرفات غیرقانونی در طی سالیان گذشته اتفاق افتاده بود و برخورد و نظارت مناسبی با متخلفین صورت نگرفته بود که خوشبختانه این مهم درحال انجام شدن است.

او تاکید کرد: هیچ شخص یا مقامی در کشور و استان با ضرورت جلوگیری از تصرفات غیرقانونی مشکلی ندارد و تا مصب دریاچه ارومیه پیگیر اجرای این طرح خواهیم بود اما دغدغه هایی که با آن مواجه هستیم عبارتند از حقابه کشاورزان رودخانه شهرچایی، اسناد مالکیت قانونی ارضی در حریم رودخانه، نحوه تعیین متراژ بستر و حریم رودخانه در کل مسیر رودخانه شهرچایی و ضرورت رسیدگی به اعتراضات است که امیدواریم با توجه به گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و اقدامات خوبی که انجام داده اند به زودی رفع گردند/.

کد خبر 32297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha