انتقاد نمایندگان مجلس در آذربایجان غربی از گرانی و تورم/ مسئولان با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

سرویس آذربایجان غربی-دو نماینده شاهین دژ و تکاب و پیرانشهر و سردشت در صحب علنی مجلس از وضعیت گرانی و تورم موجود در کشور انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت موجود شدند.

به گزارش کردپرس؛ از خانه ملت؛ حسن همتی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ وجه خوب نیست، تصریح کرد: اقدام قابل توجهی در این رابطه انجام نشده و قیمت اجناس هم مانند گذشته در حال صعود است در حالی که مردم افزایش قابل توجهی در درآمد خود مشاهده نمی کنند؛

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم گفت: مردم توقع دارند ما مشکلات اقتصادی و معیشتی و رفع تبعیض را حل کنیم و در اولویت قرار دهیم اقتصاد دستوری کاربرد ندارد و این فرمول ها و راه حل های منقطی کارساز است؛ متاسفانه هیچ نظارتی بر کیفیت، تولید و توزیع بر کالاهای داخلی وجود ندارد و قیمت ها به دلخواه افراد و بیشتر به دلخواه سلطان ها تعیین می شود.

همتی با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم مبارزه با رانت خواری، ویژه خواری، حقوق های غیرمتعارف را در اولویت قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای درست و منطقی رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع بیکاری جوانان از مطالبات اصلی و عمومی مردم است وامیدوارم دولت در این رابطه اقدامات جدی به عمل آورد.

سفره های مردم تحمل موج گرانی تورم را ندارد

در همین راستا نماینده پیرانشهر در مجلس با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی از جمله نان، روغن و ماکارونی گفت: سفره های مردم تحمل موج گرانی تورم را ندارد.

کمال حسین پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: موج های متعدد گرانی نفس مردم کشور را بریده و گرانی مسکن بیداد کرده و افزایش افسارگسیخته اجاره بها مستاجران را مستأصل و بسیاری از آنها را روانه حاشیه شهرها کرده است.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه کالاهای اساسی از جمله ماکارونی، نان و روغن به عنوان خوراک طبقه پایین جامعه کمیاب و نایاب شده و یا با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار می گیرد، افزود: مسئولان دولتی کجا هستند و چه اقدامی می کنند؟ دولت به این موضوع توجه کند که مجوز حذف ارز ترجیحی مجوزی مشروط بوده است. مردم از این گرانی های افسارگسیخته در رنج و سختی هستند و از وعده و وعید خسته شده اند.

او با بیان اینکه مردم فقیر هر روز فقیرتر شده و سفره های آنها کوچکتر می شود، اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در معرض آسیب جدی قرار گرفته اند، وضعیت فعلی کنترل قیمت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. این وضعیت در شأن دولت و مجلس نبوده، لذا به مسئولان دولتی تذکر می دهم که هر چه سریعتر به این موضوع ورود کنند، چرا که سفره های مردم تحمل موج گرانی تورم را ندارد./

کد خبر 32178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha