اقدامات تهاجمی ترکیه در عراق و سوریه بیشتر می شود

سرویس جهان- نشریه نشنال اینترست آمریکا نوشت: عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه همزمان با حضور گسترده در مدیترانه و لیبی، پیامی آشکار به جبهه ضد ترکیه شامل فرانسه، یونان، امارات و مصر بوده و این قبیل اقدامات تهاجمی در عراق و سوریه گسترش خواهد یافت.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در چند ماه اخیر اقدامات نظامی گسترده ای در شمال عراق به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه انجام داده است.

مجله نشنال اینترست آمریکا هدف اصلی ترکیه از اقدامات نظامی ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه را جلوگیری از شکل گرفتن کیان خودمختار کردی در سوریه عنوان کرده و ادامه این نوع اقدامات تهاجمی توسط ترکیه را پیش بینی کرده است.

به نوشته این نشریه، تمرکز فعلی ترکیه بر عملیات نظامی در اقلیم کردستان به منظور جلوگیری از ارتباط میان پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه صورت می گیرد. آنکارا می خواهد از این طریق ارتباط نظامی میان پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه را که تهدیدی برای موجودیت خود می بیند، قطع کند.

علی دمیرداش، استاد علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، نویسنده این مقاله بر این باور است همزمانی حملات شدید ترکیه در عراق و حضور گسترده در سوریه و مدیترانه و همچنین دخالت نظامی در لیبی، دادن پیام روشنی به جبهه ضد ترکیه شامل یونان، فرانسه، امارات و مصر است.

وی پیش بینی کرده است اقدامات تهاجمی ترکیه در اقلیم کردستان و شمال سوریه بیشتر خواهد شد.

با این حال تاکید کرده است که دامنه اقدامات ترکیه به چگونگی مدیریت ارتباط آنکارا با مسکو و واشنگتن بستگی دارد.

کد خبر 316460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha