اطفای حریق با امکان درخواست بالگرد از تهران در آذربایجان‌غربی مهیا شد!

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، امکان اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های استان با درخواست بالگرد از تهران مهیا شد.

به گزارش کردپرس، با وجود پایگاه هوایی و مجهزترین ساختمان اطفای حریق شمال غرب کشور در ارومیه، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی چندی پیش گفته بود: این استان هیچ بالگردی در مواقع بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی ندارد.

با توجه به وجود آتش سوزی های متعدد در جنگل های آذربایجان غربی و صعب العبور بودن مسیر کوهستانی در کنار کمبود امکانات، اطفای حریق هوایی یکی از ملزومات این استان به شمار می رود اما این مهم تا کنون در استان حاصل نشده است.

هر چند طی سال های 95 تا 97 در آذربایجان غربی با حضور مسئولان کشوری، اولین پایگاه هوایی اطفای حریق شمال غرب کشور و مجهزترین ساختمان اطفاء حریق شمالغرب کشور در ارومیه افتتاح شدند اما این ها تنها ساختمان دیده بانی و یک استخر بزرگ آب را شامل می‌شوند که بالگردهای استان‌های شمال غرب کشور در مواقع بحرانی از این استخر آبگیری می‌کنند.

اینبار فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی از امکان اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های استان با استفاده از بالگردی خبر می دهد که قرار است در صورت بروز حادثه از تهران بیاید.

سرهنگ میرمعصوم روضه‌ای به ایرنا می گوید: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، در صورت بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های آذربایجان‌غربی و غیرممکن بودن خاموشی آن از طریق زمینی، با درخواست بالگرد از تهران اطفای آن به صورت هوایی انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی آذربایجان‌غربی با تشکیل تیم‌های پیشگیری از حادثه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها و مراتع استان از آمادگی کامل برخوردار هستند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، در این گفت و گو امکان اطفای حریق با وجود امکان درخواست بالگرد از تهران و نه تخصیص یک بالگرد به آذربایجان غربی مطرح است. به هر حال باز هم دوری مسافت در صورت بروز حادثه حریق مشکل دیگری است که اداره کل منابع طبیعی استان لابد به آن اندیشیده است!

امسال مانور اطفای حریق با حضور ماموران یگان حفاظت در سه بخش شمال آذربایجان‌غربی با مرکزیت سلماس، مرکز در ارومیه و جنوب استان در سردشت برگزار شد و توانایی و قابلیت‌های ماموران یگان حفاظت سنجیده شد.

کد خبر 315763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha