مشورت، هم آوایی و صدای واحد رمز موفقیت شوراها / ارتباط دائمی با مردم رسالت اصلی شورا

سرویس ایلام - استاندار ایلام در همایش روز ملی شوراها رمز موفقیت شوراها را در مشورت هم آوایی و داشتن صدای واحد دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا در این همایش که با حضور مجموعه دستگاه‌های متولی اعضای شورای شهر شهر ایلام شورای استان و روسای شورای شهرها و شهرستان های استان برگزار شد، عنوان کرد: شرکت دادن مردم در امور محلی و واگذاری امورات مردم به دست مردم که در ذیل به اهداف شوراهای اسلامی در قانون اساسی بر آن تاکید شده است نماد بارزی از مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: جایگاه شورای شهر و تلاش نمایندگان مردم در راستای مسئولیتهای تعریف شده کاری بسیار مقدس است و باید از این ظرفیت بالقوه برای حل مشکلات حاکمیت نهایت استفاده را کرد چراکه اعضای شوراها به طور مستقیم با مردم و درد و رنج و مطالباتشان مواجه بوده و از آن آگاهی دارند.

استاندار ایلام در ادامه چند توصیه به اعضای شوراهای استان کرد و گفت: از تک روی ها بپرهیزید و مطابق آیه شریف شورا در قرآن با هم مشورت کنید چراکه مشورت هم آوایی و داشتن صدای واحد و تضارب افکار در شوراها موجب پویایی و شکوفایی شورا و درنتیجه جامعه می شود.

وی افزود: وقتی پای منافع عمومی مردم در کار است همه باید همصدا و هم جهت تصمیم گرفته و مهم‌تر از آن برای اجرای تصمیم نیز مصمم باشیم.

بهرام نیا آشنایی و مرور همیشگی قوانین شوراها را لازمه کارآمدی اعضای شوراها دانست و تاکید کرد: ارتباط دائمی شوراها با مردم رسالت اصلی شوراها باید باشد و این یکی از توفیقات ای است که یک شورا موفق و دارای کارنامه قابل قبول خواهد کرد.

استاندار ایلام داشتن روحیه فسادستیزی و مبارزه با ویژه خواری، جامع نگر بودن و پرهیز از کارهای احساسی و تدوین برنامه متناسب با منابع مالی و نیازهای حوزه انتخابیه را از دیگر خصوصیات یک شورای موفق دانست و گفت: شوراها یک افق مناسب با عدالت را برنامه ریزی کرده و به شهرداری برای اجرا بدهند و پس از آن در نحوه کار اجرایی شهردار دخالت نکنند.

وی افزود: در شهرداری ها از نیروهای فنی استفاده شود و هر کس در جای خود قرار بگیرد و نباید نیروهایی را به شهرداری‌ها تحمیل کنیم چرا که این استخدام‌های بی حساب و کتاب یکی از معضلات اصلی همه شهرداری های استان است.

بهرام نیا از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد فنی و حقوقی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: نداشتن نیرو مجرب حقوقی در شهرداری یک معضل بزرگ است که این نیرو باید وجود داشته باشد و بر تخلفات موجود و امورات نظارت و برخورد کند.

کد خبر 31516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha