نظامنامه مسئولیت‌های اجتماعی در ایلام اجرا نمی‌شود / تا با مافیای خودرو مبارزه نشود استیضاح وزرا بی فایده است

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان پیام نور استان ایلام از عدم اجرای کامل نظامنامه مسئولیت‌های اجتماعی در استان ایلام انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: اگر همین ۴ درصد درآمدهای نفتی را به‌طور کامل به استان ایلام می دادند، اتفاقات بنیادین زیادی در توسعه استان می‌افتاد و جز این حق مسلم مردم استان، تا کنون از محل ۱ درصد آلایندگی و ۳ درصد درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز سهم استان پرداخت نشده و از ۱۵ درصد حقوق دولتی وصولی ناشی از معادن استان یک ریال به خزانه استان واریز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر نمایندگان مردم استان در مجلس یازدهم تمام تلاش خود را کرده و می‌کنند و در حال زنده کردن بخشی از این سهم مردم استان هستیم و سوال ما این است که چرا قانونی که نوشته شده نباید اجرا بشود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با تلاش نمایندگان سهم مالیات بر ارزش افزوده استان از شرکت‌ نفت و گاز غرب برای اولین بار احیا شد و سهم استان از ۳۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده نزدیک ۳۸ میلیارد بود.

فلاحی یادآور شد: تلاش نمایندگان استان در مجلس یازدهم در حوزه تغییر بسیاری از ردیف‌های بودجه در این مدت باعث افزایش ۴/۳ درصدی بودجه ایلام نسبت به لایحه دولت شده است که افزایش بودجه اربعین، راه ریلی و... مشمول این افزایش بودجه است. تعریف ردیف بودجه برای برج هنر استان و ایجاد اعتبار برای آن در زمره این تلاش هاست، اخذ ماده ۵۶ برای برخی پروژه ها، تلاش برای تامین اعتبار طرح گرمسیری، تصویب منطقه آزاد مهران، گرفتن اعتبار برای راه ها، سدها و پروژه های مختلف و... در زمره تلاش های نمایندگان استان است.

وی در خصوص برخی انتصابات در کشور و استان انتقاد کرد و گفت: در ایران خیلی جاها افراد را جابجا منصوب کرده‌اند و این یک خطر اساسی برای کشور است و متاسفانه هنوز هم آن مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری جز در برخی عرصه ها مانند موشکی، پزشکی، نانو و هسته ای محقق نشده است؛ خصوصاً در عرصه اقتصادی مدیریت جهادی نداریم و الان همه ما معترض هستیم.

فلاحی افزود: برای ناکارآمدی یک سیستم کافی است افراد را جابجا و به شکل غیرتخصصی بگذارید و این در حالی است که کلی آدم انقلابی و فهیم داریم که اصول انقلاب برایشان مهم است و تخصص لازم را هم دارند و این درست نیست آنها را در حاشیه بگذاریم.

وی همچنین تاکید کرد: تا با مافیاهای خودرو که وزرا را می بلعند مبارزه نشود، هزاران بار هم وزیر صمت استیضاح شود فایده ای ندارد، باید با مسائل ریشه ای برخورد کرد.

او گفت: به رئیس جمهور گفتیم به وزرایش تذکر جدی بدهد ما هم به وزرا بازه زمانی داده ایم که در مسیر قرار بگیرند اگر اتفاق نیفتد ما با هیچ وزیری عقد اخوت نبسته ایم.

نماینده مردم استان ایلام خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به توسعه استان کمک کند و در این زمینه از طرح‌های توسعه ای استان که توسط اساتید و دانشگاهها ارائه شود هر گونه حمایتی خواهیم کرد.

فلاحی اظهار داشت: در خصوص شفافیت آرای نمایندگان مجلس که ما در مجلس یازدهم به آن رأی داده‌ایم و در حال بررسی نهایی است مطالبه ما این است که همه قوا شفاف شوند.

او گفت: در قضیه گرانی ها اگر امروز شاهد نابسامانی هستیم یکی از دلایلش این است که اختیارات تعزیرات را حذف کرده و نظارت را به عهده خود اصناف برای مقابله با گرانی قرار داده‌ایم که تاکنون این سیستم ناکارآمد بوده است و باید اختیارات نظارتی به تعزیرات برای مقابله با گرانی‌ها برگردد.

کد خبر 31316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha