کتاب «لحظه‌های ناگزیر» در ایلام رونمایی شد

سرویس ایلام - در ویژه برنامه ملی روایت مادری «کتاب لحظه‌های ناگزیر» روایت زندگی شهید «احمد کرمی» در ایلام از نشر نیشتمان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، کتاب "لحظه‌های ناگریز" روایت شاهدخت حیدری از زندگینامه شهید احمد کرمی از زبان مادر و همسر این شهید است.

سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در این مراسم با بیان اینکه در برنامه ریزی‌های سال جاری مقرر شده ۶۰ عنوان کتاب تدوین شود، عنوان کرد: مسیری که شهدا برای ما شکل دادند روشن و معنوی است اما امروزه یادمان‌های شهدا و تالیف در این حوزه مظلوم است و امیدواریم با کمک مسئولان واستاندار که نگاه مثبتی در این حوزه ترسیم کرده‌اند شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم.

فولادی با بیان اینکه ایلام به واسطه‌ی اربعین به استانی جهانی تبدیل شده و دفاع مقدس نیز برند ایلام است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما وضعیت نامناسب موزه دفاع مقدس است که امیدواریم به موزه‌ای در تراز انقلاب، دفاع مقدس و مردم استان ایلام تبدیل شود.

جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: هر کشوری اگر می‌خواهد بماند باید تاریخش را زنده نگه دارد. تاریخ شهدا و ایثارگران ما هستند در این راستا وظیفه همگانی بخصوص نویسندگان و متفکرین است که شهدا را برای آیندگان معرفی کنند. چرا که ماندگارترین وسیله کتاب است که نگارش می‌شود و باقی می‌ماند.

وی گفت: امیدوارم این فعالیت برای همه شهدا انجام شود تا فرزندان ما و نسل جدید بدانند کشور با ایثار چه کسانی اینگونه ماندگار مانده است. عزیزانی که رفتند و عزیزان دیگری که با وجود ترکش‌های که در بدنشان به یادگار مانده در بین ما زندگی می‌کنند.

کد خبر 31301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha