مواهب خدادادی ایلام باید برای مردم استان نیز انتفاع داشته باشد

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان گفت: هرگز قابل قبول نیست که ایلام جزء پردرآمدترین استان‌های کشور باشد اما در عین حال جزء محروم‌ترین و توسعه نیافته ترین استانهای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان که با حضور استاندار ایلام، معاونین استاندار، امام جمعه ایوان و مدیران اجرایی استان برگزار شد، بر تشکیل یک ائتلاف مومنانه و مخلصانه برای توسعه همه استان تاکید کرد.

وی مسائل و مشکلات تمام شهرستان های استان از جمله ایوان را شبیه به هم دانست و گفت: باید توان جذب اعتبار را در استان بالا ببریم که همه مشکلات ایلام معطل کمبود اعتبار است.

وی در خصوص اعتبارات اربعین گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته در کمیسیون تلفیق توانستیم مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به آن اضافه کنیم و به ۱۶۰ میلیارد تومان برسانیم که تقاضا دارم اعتبار در نظر گرفته شده برای اربعین در مسیرهای اصلی اربعین هزینه شود.

وی به مذاکرات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتصال مرکز استان ایلام به راه ریلی اشاره کرد و گفت: برای انجام این پروژه دستور ماده ۵۶ آن توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی نه در حوزه نفت و نه حوزه معادن، کمک شایانی به استان ایلام نشده است و در حال پیگیری جذب سهم ۱۵ درصد معادن استان هستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر سهم مسئولیت های اجتماعی به استان داده شود مشکل بسیاری از زیرساخت های ایلام حل خواهد شد.

فلاحی تصریح کرد: هرگز قابل قبول نیست که ایلام جزء پردرآمدترین استان‌های کشور باشد اما در عین حال جزء محروم‌ترین و توسعه نیافته ترین استانهای کشور باشد و لذا باید این مواهب خدادادی برای مردم استان ایلام نیز انتفاع داشته باشد.

او گفت: اگر به سمت جذب سرمایه گذار خصوصی برویم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد به شرطی که برای آن شرایط لازم را فراهم کنیم.

فلاحی در خصوص مشکلات مطرح شده شهرستان ایوان توسط مدیران عنوان کرد: برای حل مشکلات ایوان مانند تکمیل پروژه کنارگذر، مشکلات حوزه بهداشت و درمان، مشکلات حوزه راه، آبرسانی و همچنین سایر شهرستانهای استان به تقویت ارتباط بین دستگاهی و یک همت جمعی بر اساس عدالت و توزیع متوازن نیاز مبرم داریم تا بتوانیم ثروت‌ها و‌ مواهب خدادادی استان را برای انتفاع مردم مدیریت کنیم.

کد خبر 31174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha