بازداشت شهروندان کرد در کردستان ترکیه به اتهام همکاری با PKK

سرویس ترکیه - پلیس ضد ترور ترکیه 44 تن از فعالان اجتماعی طرفدار HDP و بازرگانان کردستان ترکیه را با ادعای حمایت مالی آنها از PKK بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس ضد ترور ترکیه (TEM) روز گذشته در حمله به خانه های شهروندان در 6 استان مختلف کردستان ترکیه، از جمله دیاربکر، دست کم 44 تن از فعالان سیاسی و بازرگانان کردستان ترکیه را به اتهام کمک مالی آنها به حزب کارگران کردستان (PKK) بازداشت کرد. در میان این افراد نام بسیاری از اعضا و طرفداران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز وجود دارد.

بنا بر خبر روزنامه صباح، طرفدار حکومت ترکیه، این بازداشت ها با دستور دادستانی کل دیاربکر و بر اساس ادعاهای شاخه ضد ترور پلیس و مرکز اطلاعات اداره پلیس دیاربکر انجام گرفته است. آنها مدعی شده اند که تخلفاتی در مناقصه های شهرداری های HDP پس از انتخابات محلی 2019، رخ داده است.

در میان بازداشت شدگان نام بسیاری از بازرگانان مشهور کردستان ترکیه از جمله «جلال الدین بیرتانه» به چشم می خورد.

گفتنی است، 5 روز پیش نیز در حمله بامدادی نیروهای پلیس ضد ترور به خانه های شهروندان کردستان ترکیه، 75 تن از فعالان اجتماعی و بازرگان های کرد از جمله متین کلاووز وکیل کرد، و گلشن دوران بانوی بازرگان مشهور کرد بازداشت شدند. اموال 91 تن از فعالان کرد و بازرگانان نیز بلوکه شد.

کد خبر 31139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha