ترکیه از تنش میان اقلیم کردستان و پ.ک.ک سوء استفاده می کند

سرویس جهان- شبکه جهانی تلویزیون چین در گزارشی پیرامون عملیات اخیر ترکیه علیه پ.ک.ک نوشت: بخشی از این عملیات به مسئله سوء استفاده ترکیه از اختلافات سیاسی میان پ.ک.ک و اقلیم کردستان عراق مربوط می شود.

به گزارش کردپرس، ترکیه از دو روز پیش عملیات نظامی جدیدی به بهانه مقابله با نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.

شبکه جهانی تلویزیون چین در گزارشی به علل انجام چنین عملیاتی در خاک اقلیم کردستان عراق پرداخته است. در این گزارش، اختلافات حل نشده میان اقلیم کردستان و پ.ک.ک به عنوان یکی از علل تشدید چنین عملیاتی از سوی ترکیه علیه پ.ک.ک عنوان شده است. شبکه جهانی تلویزیون چین تاکید کرده است ترکیه از اختلافات میان دولت اقلیم کردستان و پ.ک.ک برای مقابله با این گروه معارض کرد ترکیه در خاک اقلیم کردستان استفاده می کند.

این شبکه در بیان اختلافات سیاسی و عقیدتی میان پ.ک.ک و دولت اقلیم کردستان، به حملات لفظی آن دو به یکدیگر اشاره کرده و گفته است پ.ک.ک و دولت اقلیم کردستان هیچ کدام از رویکردهای سیاسی یکدیگر را بویژه در مورد مسائل کردها قبول ندارند.

این شبکه در ادامه یکی دیگر از علل حملات ترکیه به پ.ک.ک در داخل خاک عراق را عدم تمایل یا توانایی دولت عراق و اقلیم کردستان در ایجاد محدودیت برای پ.ک.ک در تردد به خاک ترکیه عنوان کرده است.

این شبکه از همراهی کم سابقه دولت اقلیم کردستان با ترکیه در حمله به نیروهای پ.ک.ک با توجه به همزمانی عملیات علیه پ.ک.ک و سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ترکیه خبر داده است.

کد خبر 31059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha