سرپرست جدید میراث فرهنگی استان ایلام معارفه شد

سرویس ایلام - با حضور مدیرکل امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، طی جلسه ای در دفتر معاون سیاسی استاندار ایلام فرزاد شریفی به عنوان سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام معارفه و از عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل پیشین تکریم شد.

شریفی دارای سوابقی چون رئیس حراست میراث فرهنگی و معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل بوده و شنبه‌زاده از آذر ۱۳۹۲ تا کنون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود.

محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این دیدار و معارفه ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان ایلام در حوزه های گردشگری، آثار باستانی و همچنین صنایع دستی خواستار توجه وزارتخانه و تخصیص اعتبارات به استان ایلام در حوزه زیرساخت ها شد و گفت: با وجود ظرفیت های بالای گردشگری در استان و همچنین آثار باستانی فاخر هنوز زیرساخت های لازم برای جذب حداکثری گردشگر در استان ایلام وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به مرز مشترک ایلام با کشور عراق و سه استان هم مرز این کشور بیان داشت: این سه استان با جمعیتی بالای ۵ میلیون نفر بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر در استان ایلام هستند که در این زمینه هم رایزنی های خوبی صورت گرفته که باید در این راستا هم پیگیری های لازم صورت گیرد.

نادر زینالی، مدیرکل امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار رویکرد دولت در بحث گردشگری را ایجاد سفرهای ارزان برای مردم و اشتغال برای بومیان مناطق دانست و افزود: ما انتظار داریم در این حوزه تحولی شکل گیرد و نگاه به مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تغییر نماید.

کد خبر 30991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha