۱۵۰۰ میلیارد تومان به سامانه گرمسیری استان ایلام اختصاص می یابد

سرویس ایلام- نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از دیدار خود با معاون اجرایی رئیس جمهور و پیگیری برخی مطالبات مردم استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: با همراهی بسطامی دیگر نماینده ایلام، در خصوص ویژگی‌های سامانه گرمسیری استان و پیگیری‌های انجام شده جهت تکمیل این طرح با معاون رئیس جمهور گفتگو کردیم و خواستار مجاب کردن سازمان برنامه بودجه و وزارت نیرو جهت تسریع در روند تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه بزرگ و راهبردی برای استان ایلام و همچنین خواهان رایزنی و اقدامات جدی دولت برای جذب مابقی اعتبارات مورد نیاز سامانه گرمسیری از محل صندوق توسعه ملی شدیم.

وی افزود: معاون اجرایی رئیس جمهور در این خصوص دستور داد: «در اجرای توافق نامه منعقده سازمان برنامه و بودجه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرر شده از محل تهاتر نفت مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه مذکور اختصاص داده شود موضوع پیگیری شود».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تسریع در تامین اعتبار اتصال ایلام به راه ریلی و تبدیل شدن شهرستان مهران به فرمانداری ویژه از دیگر مطالبات نمایندگان از معاون رئیس جمهور بود که در این خصوص دکتر مرتضوی دستورات لازم را به وزارت کشور و وزارت راه صادر کرد.

فلاحی گفت: نمایندگان ایلام خواستار تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل مسیرهای ارتباطی اربعین در استان ایلام شامل جاده های اسلام آباد-قلاجه-ایوان-چوار-ایلام و همچنین جاده‌های حمیل-ایلام-صالح آباد-مهران شدند که در این خصوص معاون رئیس جمهور دستور داد این مطالبه مردم استان ایلام در مصوبات سفر رئیس جمهور پیگیری شود.

نماینده ایلام عنوان کرد: تسریع در اجرایی شدن طرح توسعه میدان نفتی چنگوله توسط مهندسی توسعه نفت (متن) از دیگر مطالبات نمایندگان استان ایلام بود که در این خصوص معاون رئیس جمهور دستور داد که این موضوع توسط وزارت نفت و با اعلام وزیر نفت تا حصول نتیجه پیگیری شود.

کد خبر 30965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha