برخورد با متخلفان تلف شدن زنبورهای عسل مهاباد در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

سرویس آذربایجان غربی- در پی تلف شدن زنبورهای ۱۰ هزار کلنی عسل در مهاباد، مسئولان جهاد کشاورزی مهاباد همچنان معتقد اند؛ «سموم نامرغوب نبوده است». اما وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: «تیمی متخصص از این وزارت برای بررسی و رسیدگی به وضعیت تلف شدن زنبورهای عسل و برخورد با متخلفین به مهاباد اعزام خواهند شد».

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از پیگیری وضعیت تلف شدن زنبور های ۱۰ هزار کلونی عسل در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی برخورد با متخلفین و جبران خسارت وارد به زنبورداران از طریق اعزام یک تیم متخصص پیگیری می‌شود.

جلال محمودزاده افزود: با توجه به اهمیت توسعه کمی و کیفی عسل به عنوان محصول مهم در بخش کشاورزی متأسفانه در دو سال اخیر به دلیل سم پاشی مزارع یونجه در مهاباد با استفاده از دو سموم بی‌کیفیت چینی تعداد زیادی از کلنی های زنبور عسل از بین رفته است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی در درخواست شد تا این مشکل بررسی و اکیپی از افراد متخصص به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات ناگواری به مهاباد اعزام شوند.

نماینده مجلس تاکید کرد: اعزام این تیم با هدف اخذ راهکار مناسب جهت تامین خسارت زنبورداران زیان دیده به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بررسی دلایل این رویداد انجام می گیرد.

به گزارش کردپرس، مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد هفته پیش اعلام کرد: طی سم پاشی مزارع کشاورزی به ویژه یونجه، زنبورهای عسل بیش از ۱۰ هزار کلنی نابود شده و ۵۰ درصد از زنبورهای عسل این کلنی ها از بین رفته به بیش از ۱۰۰ نفر از زنبورداران فعال این شهرستان خسارت کامل وارد آمده است.

در حالیکه رییس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد استفاده از سموم نامرغوب در بخش کشاورزی این شهرستان را دلیل خسران ۲۵۰ میلیارد ریالی به زنبورداران عنوان کرده بود، اما کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در خصوص تلفات زنبوردارن پس از انجام سم پاشی باغات و مزارع کشاورزی گفته بود: سموم استفاده شده در باغات کشاورزی مهاباد نامرغوب نبوده است!!

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تلف شدن زنبورهای ۱۰ هزار کلنی عسل در مهاباد/ ابهام در کیفیت سموم کشاورزی!

کد خبر 30795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha