کرمانشاه و مدیران خسته /   سید علاءالدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ سیدعلاء‌الدین حیدری از فعالان مدنی و اجتماعی اهل سنت کرمانشاه در یادداشتی به موضوع آسیب‌های مدیران خسته و ناکارآمد به توسعه کرمانشاه و ضرورت برکناری سریع‌تر آن‌ها اشاره کرده است‌.

خبرگزاری کردپرس _ اگر فرآیند توسعه را مورد بررسی قرار دهیم بدون شک به شاخص مهمی بنام مدیریت می رسیم. یعنی توسعه به برنامه، برنامه ریزی و اجرای درست نیاز دارد و این فقط و فقط با مدیران کارآمد قابل اجرا است.

برنامه ریزی و اجرای درست برنامه های توسعه در گرو داشتن مدیران برنامه ریز و توسعه فهم است نه مدیران ناکارآمد و فاقد درک توسعه ای که اینها خود از بزرگترین و مهم ترین عوامل توسعه نیافتگی جامعه هستند.

با کمال تاسف کرمانشاه ما ، طی سالیان دراز گرفتار درد بی درمانی به نام " مدیران ناکارآمد " است، مدیران ناهماهنگ با برنامه و ناآشنا به برنامه ریزی، مدیرانی فاقد درک توسعه که بیشتر به آچاری شبیه هستند که به هیچ پیچی نمی خورند.

مدیرانی که نمی توانند خود را با نیازهای توسعه کرمانشاه هماهنگ کنند و در میانه راه چرخ توسعه را لنگ می کنند. در سخنان استاندار محترم کرمانشاه به واژه " مدیران خسته " و لزوم رفتن آنها اشاره شده بود که جای تقدیر دارد. چرا که این مدیران خسته، خود عاملی اصلی در ناکارآمدی برنامه های توسعه بوده اند که باید هر چه زودتر آنها را به مرخصی اجباری فرستاد.

مدیرانی که نه با شایستگی و توانمندی بلکه با قدرت لابی گری و توان حامی یابی به مدیریت رسیده اند. اینها نه فهمی از توسعه دارند و نه درکی از برنامه ریزی و درد بی درمان توسعه ما بوده اند که باید اقدام عاجل کرد. جناب استاندار، مدیریت استان کرمانشاه نیازمند جراحی عمیق و ترمیم اصولی می باشد.

با این طیف از مدیران کشتی توسعه کرمانشاه همچنان در گِل می ماند و تا چشم بازکنیم فرصت ها از دست می روند.
لطفا نگویید که مدیران خسته اگر می خواهند بروند بلکه آنها را با جدیت تمام از این استان کوچ دهید.

مدیرانی که با هنر حامی پروری توانسته اند سالها بر کرسی مدیریت تکیه بزنند و اگر هم نسیم تغییرات به آنها وزیده است بازهم به سود آنها وزیده و از این مدیریت با سلام و صلوات به آن مدیریت بدرقه شده اند.

جناب استاندار، اگر قرار باشد، فقط یک اقدام مثبت برای کرمانشاه انجام دهید، مطمئن باشید آن کار نجات کرمانشاه از چنگال مدیران رانتی و توسعه نفهمیده است که تا ابد کرمانشاه مدیون شما خواهد بود.

کد خبر 30753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha