آغاز عملیات سم‌پاشی درختان نارون شهر کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از آغاز عملیات سم‌پاشی درختان نارون سطح شهر کرمانشاه بر علیه سوسک‌برگ‌خوار نارون خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ فرامرز رحمتی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی کارشناسان این سازمان از درختان نارون سطح شهر و مشاهده‌ی حشرات نر و ماده سوسک برگ‌خوار نارون عملیات سم‌پاشی درختان مذکور با همکاری مناطق هشت‌گانه شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات سم‌پاشی علیه درختان نارون با سموم ترکیبی مالاتیون به نسبت ۱.۵ لیتر + کنفیدور ۰/۵ لیتر و جمعاً ۲ لیتر در هر هزار لیتر آب صورت می‌گیرد که علاوه بر سوسک برگ‌خوار نارون بر روی آفاتی چون شته‌ها‌، پسیل‌ها و شپشک‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد و سمپاشی در هر منطقه با نظارت یک کارشناس از سازمان بر نحوه‌ی ترکیب کردن سموم و نیز نوع سم‌پاشی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: قصد داریم در مرحله‌ی دوم سمپاشی بر علیه سوسک برگ‌خوار نارون که در اواسط اردیبهشت ماه صورت خواهد پذیرفت، برای اولین‌بار از سم دیمیلین برای از بین بردن لاروهای آفت مذکور استفاده کنیم و امید است بتوانیم در سال جاری با همکاری مناطق ‌هشت‌گانه نسل این حشره که از مهم‌ترین آفات درختان نارون به شمار می‌آید را از بین ببریم.

رحمتی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفات درختان نارون سطح شهر از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه‌ پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

کد خبر 30678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha