کشورهای دیگر باید به حاکمیت عراق احترام بگذارند و از اصل عدم دخالت پیروی کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورهای دیگر باید به حاکمیت کشورش احترام بگذارند، به اصل عدم دخالت پایبند باشند و مشکلات را با گفت و گو حل و فصل کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، وزارت امور خارجه عراق امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه دولت جدید این کشور یک تماس تلفنی از ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دریافت کرده تا تصدی این منصب را به وی تبریک بگوید.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حسین در گفت و گوی تلفنی با لودریان ضمن تمجید از نقش مهم فرانسه در نبرد با داعش و پشتیبانی این کشور از نیروهای امنیتی عراق از طرق آموزش و دیگر کمک های لجستیک، خواهان ادامه فعالیت مشترک برای از بین بردن تهدیدهای این گروه تروریستی شد.

وزیر خارجه عراق در اشاره به تنش ها و دخالت ها در محیط منطقه ای نیز تاکید کرد که کشورهای دیگر باید به حاکمیت کشورش احترام بگذارند، از اصل عدم دخالت پیروی کرده و مشکلات را از طریق گفت و گو حل و فصل کنند.

حسین ضمن تاکید بر این که سیاست جدید عراق مبتنی بر ایجاد روابط متعادل با همه کشورهای همسایه است، خاطر نشان ساخت که گفت و گوها با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رابطه با سازوکار فعالیت مشترک در مبارزه با داعش ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تاکید بر پشتیبانی کشورش از حاکمیت عراق، به اهمیت ارائه کمک برای تحقق ثبات در منطقه اشاره کرد و نخستین دور از گفت و گوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن و توافق صورت گرفته در آن بر سر حفظ حاکمیت عراق و استقلال تصمیم گیری این کشور را مورد تمجید قرار داد.

لودریان همچنین بر لزوم دور ساختن عراق از هر گونه تنشی در منطقه، پشتیبانی اقتصادی از این کشور، بازگشت به تصمیم های اتخاذ شده کنفرانس بین المللی کویت در رابطه با بازسازی عراق و فعال سازی آنها در راستای توانمندسازی کشورهای شرکت کننده در کنفرانس برای اجرای وعده های خود در این زمینه تاکید کرده و خاطر نشان ساخت که فرانسه به ارائه کمک در زمینه های مختلف به ویژه بازسازی اقتصاد عراق ادامه می دهد.

کد خبر 303808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha