‍ پیش بینی کشت 30 هزار هکتار نخود بهاره در شهرستان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال کشت نخود بهاره در این شهرستان به حدود 30 هزار هکتار برسد.

به گزارش کردپزس؛ فرشید خدادوست با اشاره به اینکه نخود تولیدی این شهرستان دارای کیفیت تغذیه‌ای مناسبی بوده افزود: پیش بینی می‌گردد از این سطح حدود 15هزار تن نخود تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: کشت نخود بهاره از اواخر اسفندماه آغاز شده و در اوایل تیرماه برداشت می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه حدود 16 هزار و 500 هکتار نخود پاییزه و انتظاری در شهرستان کرمانشاه کشت شده، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود 14 هزار و 850 تن نخود پاییزه و انتظاری در این شهرستان تولید شود.

نامبرده با اشاره به اینکه نخود پاییزه و انتظاری قابلیت برداشت با کمباین را دارد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت نخود پاییزه مربوط به دهستان‌های کوزران و سراب نیلوفر می‌باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت نخود بهاره از توده‌های نخود محلی بیونیج است افزود: در کشت‌های پاییزه ارقامی همچون عادل، آزاد و منصور بیشترین ارقام کشت شده در این شهرستان هستند.

گفتنی است سال گذشته 31 هزار و 221 هکتار نخود بهاره و 13 هزار و 415 هکتار نخود پاییزه در شهرستان کرمانشاه کشت شد که از این سطح بیش از 21 هزار و 659 تن محصول نخود تولید و روانه بازار مصرف گردید.

کد خبر 30164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha