اسکان ۱۲۰ هزار گردشگر در اقامتگاه‌های ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام از اقامت ۱۲۰ هزار و ۵۳۱ نفر گردشگر در اقامتگاه‌های استان از تاریخ ۲۶ اسفند تا یازدهم فروردین ماه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالمالک‌شنبه‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در این بازه زمانی مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شامل مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های موقت (چادر، زائرسراهای مساجد امامزادگان، کانکس، کمپ‌ها)، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند.

دبیر اجرایی خدمات سفر استان ایلام با بیان اینکه آمار گردشگران استان بیشتر از این تعداد است، توضیح داد: این آمار متعلق به این اقامتگاه‌ها است در حالی که تعداد زیادی از گردشگران ومسافران نوروزی به خانه‌های اقوام و بستگان خود و یا اقامتگاه‌های غیررسمی می‌روند و در آمار محاسبه نمی‌شوند.

شنبه‌زاده مجموع بازدیدهای گردشگران نوروزی از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام را ۸۳۶ هزار و ۸۷۶ مورد از تاریخ ۲۶ اسفند تا یازدهم فروردین ذکر کرد.

او افزود: گردشگران از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز (نظیر دریاچه‌های پشت سدها) دیدن می‌کنند.

او یادآور شد: در این مدت تعداد ۵۷۶ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، سالن‌های غذاخوری و دیگر اماکن مرتبط با گردشگران نوروزی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: تعداد هشت هزار و ۵۳۹ گردشگر در این بازه زمانی از موزه‌های باستان‌شناسی دره‌شهر، کاخ‌موزه‌های قلعه والی و فلاحتی در مرکز استان بازدید کرده‌اند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام همچنین از اقامت ۱۱هزار و ۶۵۴ گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی ۷۸ هزار و ۵۵۱ مورد بازدید از اماکن گردشگرپذیر استان ثبت شده است.

کد خبر 30011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha