کودکان داعش باید به جامعه بازگردند

سرویس سوریه- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: ادغام مجدد کودکان داعش در جامعه، فرصتی برای دور نگه داشتن آنها از افراط گرایی است.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: برخی از فرزندان اعضای داعش در طول زندگی‌شان چیزی جز جنگ و درگیری نمی‌دانند و امروز فرصت بسیار خوبی برای دور کردن آنها از افراط‌گرایی، بازپروری و ادغام آنها در جوامعشان وجود دارد.

وی افزود: ما از نزدیک وضعیت زندگی مردمی که در این کمپ زندگی می کنند، از جمله ده ها هزار کودک که در این شرایط بسر می‌برند را زیر نظر داریم.

اردوگاه الهول، در حدود ۴۰ کیلومتری شرق حسکه، حدود ۵۶۱۵۰ نفر و حدود ۱۵۲۵۰ خانواده را در خود جای داده است که شامل ۲۴۲۳ خانواده کشته شدگان و زندانیان خارجی "داعش" از حدود ۶۰ کشور جهان است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما با شرکای خود از سازمان های بشردوستانه و بین المللی و مقامات محلی برای دستیابی به ثبات و بهبود شرایط در کمپ کار می کنیم و به همکاری با جامعه بین المللی برای دستیابی به راه حل های پایدار برای همه ساکنان کمپ ادامه می دهیم.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که همه کشورهای جهان باید برای بازگرداندن اتباع خود به خانه‌هایشان که اینک در اردوگاه الهول هستند، همانند ایالات متحده اقدام عملی انجام دهند.

سخنگو وزارت خارجه آمریکا افزود: در برخی موارد، بازپروری جنگجویان و بازگرداندن آنها به کشورهای خود بهترین راه برای حذف آنها از میدان جنگ و کاهش خطر افراط گرایی است.

کد خبر 29958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha