ایلام موقعیت ویژه ای برای توسعه  صنعت گردشگری دارد / فعال سازی بازارچه های مرزی سه گانه ایلام در دستور کار

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست شورای راهبری سفرهای نوروزی استان که با حضور غیوری مشاور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد عنوان کرد: فعال سازی بازارچه های مرزی سه گانه ایلام در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا با اشاره به اینکه استان ایلام به واسطه جاذبه های گردشگری، تاریخی و توریستی و فرهنگی و هنری یکی از مقاصد مهم گردشگران در ایران است گفت: امثال شاهد افزایش ۳۰ درصدی حضور گردشگران در استان بوده ایم.

وی در ادامه خواستار توجه بیش از پیش صنعت گردشگری در استان شد و گفت: ایلام علاوه بر جاذبه های طبیعی و آثار باستانی و یادمان های دفاع مقدس به جهت همجواری با عتبات عالیات و تبدیل شدن به قطب اربعین دارای موقعیت ویژه ای در کشور است.

استاندار ایلام در ادامه از سفر به کشور عراق در پایان هفته خبر داد و گفت: در پایان هفته ملاقاتی با استاندار دیاله عراق و انشاءالله درمان مبارک رمضان هم با استاندار واسط در آن کشور دیدار خواهیم داشت و به زودی میزبان استاندار میسان خواهیم بود مضافاً اینکه در سه ماه گذشته میزبان استانداران دیاله و واسط نیز بوده‌ایم.

وی افزود: تلاش های خوبی در راستای افزایش مناسبات فی مابین دو کشور و ایران و عراق در سطح استانداران صورت گرفته است و در این راستا دنبال فعال سازی بازارچه های سه گانه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم.

کد خبر 29854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha